جامعه شیعیان اسماعیلی (بهره های داوودی) سریلانکا، پروژه ای را به عنوان "پروژه ظهور" برای توزیع غذا شروع کرده و به نیازمندان و پرسنل فعال بهداشتی که در همه گیری کرونا فعالیت می کنند، ارائه می دهد. این خدمات و همکاری های بهره ها با دولت سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان کشور ار افزایش داده است.

https://bmkltsly13vb.compat.objectstorage.ap-mumbai-1.oraclecloud.com/cdn.dailymirror.lk/assets/uploads/image_6d9f06e021.jpg

جامعه شیعیان اسماعیلی (بهره های داوودی) سریلانکا، پروژه ای را به عنوان "پروژه ظهور" برای توزیع غذا شروع کرده و به نیازمندان و پرسنل فعال بهداشتی که در همه گیری کرونا فعالیت می کنند، ارائه می دهد. بخشی از این برنامه روز چهار شنبه در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۱، با همکاری ارتش کشور انجام شد.

اعضای جامعه بهره های داوودی در سریلانکا غذای پخته را به کارکنان بهداشت و پرسنل ارتش که درگیر واکسیناسیون در استان غربی بودند، توزیع کردند.

این ابتکار بخشی از یک پروژه جهانی است که توسط رهبر معنوی بهره های داوودی، دکتر سیدنا مفضل سیف الدین تحت برنامه "پروژه ظهور" برای اطمینان از دریافت وعده های غذایی شهروندان در طول همه گیری کرونا آغاز شده است. این برنامه بیش از ۱۰ روز است که در سریلانکا ادامه دارد و روزانه صدها خانواده در چندین منطقه به آنها غذا داده می شود.

خدمات شیعیان اسماعیلی سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان را افزایش داده است

این خدمات و همکاری های بهره ها با دولت سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان کشور ار افزایش داده است. بعد از حملات عید پاک سال ۲۰۱۹، دیدگاه رادیکال نسبت به مسلمانان به وجود آمده بود. با این حال، تجمع سالانه بهره های داوودی در سال ۲۰۱۹ به مناسبت دهه محرم و روز عاشورا، اولین رویداد بین المللی مهم کشور پس از بمب گذاری عید پاک بود که وضعیت را تا حدودی تغییر داد.

خدمات شیعیان اسماعیلی سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان را افزایش داده است

حملات عید پاک توسط گروه های اسلام گرایی روی گردشگری کشور تاثیر گذاشته بود که بخش گردشگری کاملاً سقوط کرده بود. بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر تنها در بخش هتل کار می کردند و بسیاری، بیشتر متکی به بازدیدکنندگان خارجی بودند، از جمله رانندگان تاکسی و توک توک، کارگران رستوران و سازمان دهندگان این رویداد.

ورود گردشگران در ماه جولای ۲۰۱۹، ۴۶.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته بود که نسبت به کاهش ۷۱ درصدی در ماه مه و ۵۷ درصد در ماه ژوئن کمی بهبود یافته بود. در بحبوحه ترس از خشونت های بیشتر که می تواند بر خارجی ها تأثیر بگذارد، کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره تجارت بین المللی در معرض خطر انقراض، کنفرانس جهانی حیات وحش در کلمبو را از ماه مه به اکتبر موکول کرد. فدراسیون فوتبال ماکائو از بازی مقدماتی جام جهانی در کلمبو در ماه ژوئن کنار رفت و این بازی را به دلیل ترس از امنیت به سریلانکا واگذار کرد.

در این حال، این کشور امیدوار بود که از طریق برگزاری تجمع سالانه بهره ها در سریلانکا، بتواند اعتماد به ایمنی صنعت گردشگری کشور را به ارزش ۴.۴ میلیارد دلار در سال احیا کند. دولت سریلانکا تدابیر امنیتی را در اطراف بناهای مذهبی اسلامی بهره ها، افزایش داده بود تا از واکنش خشونت آمیز علیه اقلیت مسلمان این کشور در پی حملات عید پاک به کلیساها و هتل ها توسط شبه گروه های اسلام گرا جلوگیری کند. مسجد بهره ها در کلمبو در هفته های تجمعی به کندوی فعالیت تبدیل شده بود. دیوارهای آن با تجهیزات ساختمانی احاطه شده و با پرچم های مذهبی تزیین شده بود.

خدمات شیعیان اسماعیلی سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان را افزایش داده است

بعد از حملات عید پاک، تابلو ها و پرچم هایی که به زبان عربی نوشته شده، ممنوع بود. همه مدارس و حوزه های اسلامی تابلوهای عربی خود را برداشته بودند. با این حال، اولین پرچمی که به زبان عربی نوشته شده و بر فراز آسمان کلمبو به اهتزاز در آمده بود، پرچم "یا حسین" بود به طوری که این رویداد دیدگاه رادیکال را نسبت به مسلمانان کشور تغییر داد.

دولت برای احیای گردشگری، کمپین های تبلیغاتی را در بازارهای اصلی هند، چین و اروپا برگزار کرده بود و در ۱ اوت ۲۰۱۹، ویزای رایگان هنگام ورود به مدت ۶ ماه برای شهروندان ۴۸ کشور اجرا کرد. هتل های بزرگ، بوفه های بسته شده پس از حملات را بازگشایی کرده و بسته های تخفیف را گردآوری کرده بودند.

خدمات شیعیان اسماعیلی سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان را افزایش داده است

مایتری پالا سریسینا، رئیس جمهور سابق  و رانیل ویکراما سینگا، نخست وزیر سابق صراحتا اعلام کردند که این رویداد بهره ها از اولویت های اصلی دولت است و به دستگاه های اجرایی قانون گفته شد که امنیت بازدیدکنندگان را تضمین کنند.

خدمات شیعیان اسماعیلی سریلانکا، اعتماد نسبت به مسلمانان را افزایش داده است

به مدت ۱۰ روز، همه نگاه ها به تجمع سالانه عاشورای بهره ها بود. در نزدیکی مسجد بهره ها در کلمبو، نگهبانان پلیس ایستاده بودند. بخشی از برنامه امنیتی دولتی که برای محافظت از بناهای مذهبی اشان در برابر خشونت های بیشتر و مقابله با واکنش منفی علیه اقلیت مسلمان سریلانکا - ۹.۷ درصد از جمعیت ۲۱ میلیون نفری - که با تبعیض گسترده روبرو شده بود، انجام شد.

منبع:

· https://www.dailymirror.lk/latest_news/Bohra-Community-continues-its-Project-Rise-to-distribute-food/۳۴۲-۲۲۰۴۳۱

· https://asia.nikkei.com/Life-Arts/Life/Sri-Lanka-looks-to-Islamic-gathering-to-revive-tourism-after-attacks۲

کد خبر 9092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =