۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
سیاست خارجی پاکستان

معرفی کتاب سیاست خارجی پاکستان

خبر ذخیره‌سازی شده توسط بهرام کیان (kiyan) در تاریخ ۰۰۰۷۳۰-۱۸:۰۶ عنوان:                         سیاست خارجی پاکستان

 نویسنده:                      شاهد محمد امین

 زبان:                           انگلیسی

 ناشر:                           انتشارات دانشگاه آکسفورد

 سال انتشار:                 ۲۰۲۱ میلادی

درباره کتاب:

این کتاب تحلیلی نافذ از سیاست خارجی پاکستان از زمان استقلال در سال ۱۹۴۷ میلادی تا آغاز هزاره جدید است و تدوین سیاست خارجی پاکستان از منظری تازه مورد بحث قرار گرفته است. نویسنده تلاش کرده است تا با تأکید ویژه بر روابط پاکستان و هند در قبال کشمیر، شکست های ساختاری در روند سیاستگذاری پاکستان را مورد بررسی واقع گرایانه قرار دهد و خواستار اندیشه جدید در مورد جنبه های مختلف سیاست خارجی پاکستان است و گزینه های مختلف سیاسی و پیامدهای احتمالی آنها برای پاکستان را نشان می دهد.

نویسنده با توجه به بهترین منافع پاکستان، به ویژه با توجه به دستیابی به سلاح های هسته ای، خواهان واقع گرایی و میانه روی است. این کتاب براساس مشاهدات و تجزیه و تحلیل شخصی نویسنده در طول سی و نه سال خدمت دیپلماتیک به عنوان سفیر و فرستاده ویژه پاکستان در کشورهای مختلف جهان نگاشته شده است.این نسخه حاوی مقدمه ای جدید و فصلی در مورد تحولات سیاست خارجی پاکستان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی است.

شاهد محمد امین در سمت های مختلف از جمله سفیر و فرستاده ویژه در خدمات خارجی پاکستان خدمت می کرد. او سفیر پاکستان در عربستان سعودی، فرانسه، اتحاد جماهیر شوروی، نیجریه و لیبی بود.  وی در دهلی نو، کابل، تهران، بروکسل، لندن و نیویورک نیز سابقه خدمات دیپلماتیک داشت. وی در سال ۱۹۹۷ میلادی از خدمات خارجی بازنشسته شد. وی چهره مشهوری در رسانه ها است و در مباحث امور بین الملل و سناریوی سیاسی و اقتصادی پاکستان شرکت می کند. نویسنده همچنین مقالاتی در زمینه امور خارجه در نشریات داخلی و بین المللی منتشر کرده است.

کد خبر 9297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =