سی و چهار (۳۴) سال از اولین حمله شیمیایی در جهان و تکان دهنده ترین نقض حقوق بشر با دخالت قدرت های بزرگ می گذرد.

سی و چهار (۳۴) سال از اولین حمله شیمیایی در جهان و تکان دهنده ترین نقض حقوق بشر با دخالت قدرت های بزرگ می گذرد.

در این یادداشت که روز جمعه ۱۱ تیرماه منتشر شده،آمده است:

ما این یادداشت را نه تنها به عنوان خاطره ای تلخ از حمله شیمیایی ارتش عراق در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۷ به افراد بی پناه در ایران ، بلکه با این امید که هرگز چنین اقدامی در جهان تکرار نشود، می نویسیم.

ما به عنوان یک انسان با تمام حقوق در این جهان به دنیا می آییم. همه انسانهای جهان برابر هستند و هیچ کس حق ندارد در زندگی دیگران خلل ایجاد کند یا زندگی آنان را ازبین ببرد.

اما برخی از انسانها به واسطه غیر انسانی ترین رفتارهای کسانیکه مدعی انسانیت اند نمی توانند از آزادی و حقوق خود بهره مند شوند. ما از این بی عدالتی ها متاسفیم و هرچند زمان هم بگذرد این خاطرات تلخ و تاریک در ذهن مان می ماند.

جنگ عراق و ایران با دخالت ابرقدرت ها یکی از مهمترین نقض حقوق بشر در تاریخ جهان است. جنگی وحشیانه که هشت سال به طول انجامید و یکی از غیرانسانی ترین اقدامات در جنگ های جهان بود.

پس از تحمیل این جنگ با شیوه ای برنامه ریزی شده ، آمریکا و دیگر قدرتهای جهان با حمایتهای نظامی،مالی و سیاسی متحد عراق شدند و علیه ایران اقدام کردند.

از دهه ۱۹۶۰ ، ایالات متحده با حمایت کامل از حداقل ۸ گروه تروریستی ،خونریزی های وسیع و طولانی مدت را در آسیای غربی ، اروپا و آمریکای لاتین انجام داده است. گروه تروریستی مجاهدین خلق این حمایت کامل را دریافت کردند و ۱۷۰۰۰ ایرانی را با فجیع ترین شیوه تروریستی کشتند. این نقض جدی حقوق بشر است. در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۱ ، با بمبگذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی مقام ارشد ایرانی، محمد حسین بهشتی و تعداد زیادی از یاران او را کشتند.

سازمان مجاهدین خلق این ترور را به صورت کاملاً برنامه ریزی شده سازماندهی کرد و عملیات گسترده ای را با هدف قرار دادن عموم مردم آغاز کرد.

پدیده "سردشت" اولین حمله گاز شیمیایی در جهان بود. ایالات متحده و سازمانهایی که مدعی صلح و حقوق بشر هستند حامی این اقدام بودند، گرگ هایی که لیاس صلح پوشیده اند.

۲۸ ژوئن ۱۹۸۷ از نظر جهانیان آغاز فاجعه ای است که بر سر مردم ایران آمده است. و هزاران نفر از مردم ایران را در میهن و فراتر از میهن آواره کرده است و زندگی هزاران نفر به ناحق و غیر قانونی از بین رفت. روزی که زندگی آنها به طور غیرقانونی نابود شد.روزی که با غم و اندوه و مشکلات تاریکترین دوره زندگی را برای آن مردم رغم زد.اما قدرت حق وتو در برابر همه پرسی جهانی و تصمیمات سازمان ملل بوده و هنوز هم هست. این یک مداخله بین المللی است که فراتر از نبرد بین دو کشور است.

خاورمیانه منطقه ای نفت خیز است. ارتباط تنگاتنگی بین قدرت اقتصادی جهان و منابع نفتی وجود دارد. به همین دلیل است که کشورهای امپریالیستی همیشه در تلاش بوده اند که حاکمیت خاورمیانه را در درون دیکتاتوری خود حفظ کنند. قدرتهای جهانی با حمایت و سکوت خود از کلیه جنایات عراق علیه ایران دفاع کردند.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است:

 حاکمان قاتل صهیونیسم با حمایت آمریکا و قدرتهای جهانی و نهادهایی که مدعی حمایت از صلح هستند،تا به امروز مورد حمایت قرار گرفته اند. چون امپریالیسم برای حفظ قدرت سیاسی ، منافع نفتی و اعمال قدرت ناعادلانه در خاورمیانه ، نیاز به داشتن پایگاهی قابل اعتماد در منطقه دارد.

در ۲۸ ژوئن ۱۹۸۷ ، بمب افکن های عراق یک شهر شلوغ را بمباران شیمیایی کردند و باعث کشته و مجروح شدن بیش از ۸۰۰۰ نفر با گاز شیمیایی شدند. حمله هسته ای به هیروشیمای ژاپن در جنگ جهانی دوم ،اولین بمباران هسته ای جهان و بمباران شیمیایی سردشت ،اولین حمله شیمیایی جهان به رهبری آمریکا صورت گرفت.

اولین حمله شیمیایی در جهان و تکان دهنده ترین نقض حقوق بشر

اولین حمله شیمیایی در جهان و تکان دهنده ترین نقض حقوق بشر

کد خبر 9661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =