پس از اینکه شرکت جاسوسی اسرائیلی (NSO) روز دوشنبه (۱۷/۸/۱۴۰۰) توسط نرم افزار تجسسی "بیگاسوس" تلفن های همراهِ هوشمند ۶ فعال فلسطینی را هک کرد و پرسش هایی پیرامون روابط بین حکومت صهیونیستی و دفتر "جوبایدن" رئیس جمهور آمریکا را مطرح کرد، وزارت تجارت آمریکا این شرکت را در لیست شرکت هایی که فعالیت های آنها برای امنیت ملی آمریکا تهدید به شمار می آیند، قرار داد.

پس از اینکه شرکت جاسوسی اسرائیلی (NSO) روز دوشنبه (۱۷/۸/۱۴۰۰) توسط نرم افزار تجسسی "بیگاسوس" تلفن های همراهِ هوشمند ۶ فعال فلسطینی را هک کرد و پرسش هایی پیرامون روابط بین حکومت صهیونیستی و دفتر "جوبایدن" رئیس جمهور آمریکا را مطرح کرد، وزارت تجارت آمریکا این شرکت را در لیست شرکت هایی که فعالیت های آنها برای امنیت ملی آمریکا تهدید به شمار می آیند، قرار داد.

"رونین برگمان" تحلیلگر امنیتی روز نامه صهیونیستی "یدیعوت أحرونوت" در این رابطه تحلیل کرده و این تحریم وزارت تجارت آمریکا را ، جنگ بین صنعت انترنت و حکومت این کشور (آمریکا) با شرکت  (NSO) به شمار آورد، و در نتیجه جبهه رویارویی گسترده ای بین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا از یک سو، و حکومت اسرائیل از سوی دیگر به وجود آمد. و به نظر این تحلیلگر صهیونیسم، تحریم شرکت  (NSO) توسط وزارت تجارت آمریکا، پرسش های فراوانی را به وجود آورد، مانند پشت صحنه این تحریم چیست؟ یا آیا پس از این تحریم، دولت بایدن در برابر ساخت شهرک های صهیونیستی جدید عکس العمل خواهد داشت؟ یا این تحریم دلیل عدم موافقت اسرائیل برای بازگشایی کنسولگری امریکا در قدس است؟

وی افزود : سازمان های امنیتی اسرائیلی جلسات متعددی برای بررسی این تحریم برگزار کردند، زیراکه تحریم این شرکت جاسوسی، پس از ارسال اخطاریه کوتاه مدت که قبلا از سوی دولت آمریکا به دو وزارتخانه امنیت و امور خارجه صهیونیستی ارسال شده بود، صورت گرفت، یک تصمیم ناگهانی برای رهبران سیاسی و نظامی در رژیم اشغالگر قدس بود، و نشاندهنده وضعیت روابط شک برانگیز بین دولت بایدن و حکومت نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی می باشد.

"برگمان" می گوید: مواردی مانند (گزارش سازمان "فرونت لاین دیوندرز" پیرامون جاسوسی نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر قدس از "وکلای حقوقی فعال فلسطینی" توسط نرم افزار "بیگاسوس"، معلوماتی که در دو هفته گذشته به وزارت امنیت اسرائیل رسید که باعث شد تا وزیر امنیت رژیم صهیونیستی شش موسسه حقوقی فلسطینی را به عنوان "سازمان های تروریستی" اعلام کند، تحریم شرکت (NSO) توسط آمریکا و گزارش هایی پیرامون جاسوسی اسرائیل از فعالان فلسطینی)، تصادفا در مقطع زمانی مطرح نشده است، بلکه این رویدادها با همدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند. وی تاکید می کند که دلایلی که مسئولین امنیتی اسرائیلی پیرامون "سازمان های تروریستی" بودن این شش موسسه حقوقی فلسطینی، از سوی مسئولین آمریکایی به ویژه شورای امنیت ملی و وزارت امور خارجه این کشور پذیرفته نشده است، و یکی از افراد متهم از سوی اسرائیلی ها، "أبی العبودی" است که دارای تابعیت فلسطینی و آمریکایی است، لذا خشم امریکایی ها از استفاده اسرائیل از نرم افزار تجسسی بر علیه حقودانان فعال فلسطینی، دولت آمریکا را مجبور کرد تا سریعا اقداماتی که حد اقل آنها تحریم شرکت تجسسی (NSO) می باشد اتخاذ کند، تا بتواند پیام های شدید اللحنی به حکومت اسرائیل برساند (بنابر گفته برگمان).

بنابر دیدگاه این تحلیلگر امنیتی در روزنامه صهیونیستی "یدیعوت أحرونوت"، هنگامی که آمریکا شر کت (NSO) را به خطری برای امنیت آمریکا متهم می کند، این اتهام به وزارت امنیت رژیم صهیونیستی نیز می باشد، زیرا تنها این وزارتخانه است که می تواند مجوز فعالیت موسساتی مانند شرکت (NSO) صادر کند، وی معتقد است که این اتفاق بی سابقه، دلیلی است بر تغییر ریشه ای در روابط و همفکری های بین اسرائیل و آمریکا می باشد، وی برای این ادعای خود مثال می زند و می گوید" اگر شرکت "رافائیل" که یک شرکت دولتی اسرائیلی برای پیشرفته تر کردن سلاح می باشد، یک موشک به هند بفروشد و هند آن را به سوی یک روستا در کشمیر شلیک کند، دولت آمریکا شرکت "رافائیل" را در لیست سیاه خود قرار می دهد.

"برگمان" افزود" مسئولین اسرائیلی تغییرات به وجود آمد در افکار عمومی مردم امریکا در رابطه با اسرائیل را درک نمی کنند، به ویژه مطالبی که مخالف حقوق بشر باشد، البته اخیرا عده ای از آنها (مسئولین اسرائیلی) این تغییرات را متوجه می شوند.

ملاحظات کارشناسی:

۱. بنابر گزارش هایی که رسانه های صهیونیستی منتشر می کنند، دولت کوچک اسرائیل (دو وزارتخانه امنیت و امور خارجه و دفتر نخست وزیری) در حال انجام اقداماتی است که دولت آمریکا را مجبور کند که تحریم شرکت (NSO) را لغو کند.

۲. بسیاری از موسسات حقوقی فلسطینی نیز جاسوسی کردن اسرائیل از تلفن همراه هوشمند ۶ فعال فلسطینی را محکوم کرده اند.

۳. موسساتی که اسرائیل آنها سازمان های تروریستی اعلام کرده است عباتند از: "موسسه الضمیر  برای حمایت از اسیر وحقوق بشر"، "جنبش جهانی دفاع از کودکان فلسطین"، "سازمان الحق"، "اتحادیه کمیته های فعالیت کشاورزی"، "اتحادیه کمیته های زن عربی" و "مرکز تحقیقات و توسعه بیسان". که "سازمان الحق" از موسسه غیر انتفاعی "فرونت لاین دیوندرز" که دفتر مرکزی آن در کشور ایرلند و نام کامل آن ( سازمان بین المللی حمایت از مدافعین از حقوق بشر یا سازمان پشتیبان خط اول) می باشد، درخواست نمود تا تحقیقاتی پیرامون امکان جاسوسی کردن اسرئیل از ۷۵ دستگاه لب تاب های کارکنانش را انجام دهد، که این موسسه بین المللی با همکاری دانشگاه "تورنتو"  و کارگاه " سیتزن لاب" و کارگاه امنیتی وابسته به سازمان عفو بین الملل به این نتیجه رسید که اسرائیل از از این دستگاه ها در حال تجسس می باشد.

۴. "صلاح الحموری" وکیل دادگستری و مدافع از از حقوق بش که تابعیت فرانسوی دارد یکی دیگر از متهمین از سوی دولت اسرائیل به فعالیت های تروریستی می باشد که تلفن همراه وی نیز هک شده بود.

https://www.arab۴۸.com/۲۰۲۱/۱۱/۰۹/ -مرکز خبری فلسطینی "عرب ۴۸" ۱۸/۸/۱۴۰۰

https://www.arab۴۸.com/۲۰۲۱/۱۱/۰۸/ - مرکز خبری فلسطینی "عرب ۴۸"  - ۱۷/۸/۱۴۰۰

https://www.arab۴۸.com/۲۰۲۱/۰۷/۲۳/- مرکز خبری فلسطینی "عرب ۴۸" - ۰۱/۰۵/۱۴۰۰

کد خبر 9850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =