به مناسبت هفته وحدت و ولادت خجسته خاتم الانبیا (ص) مراسم ها و جشن های بسیاری در منطقه غرب و جنوب هند برگزار گردید.

مراسم با شکوه هفته وحدت در دفتر مجلس علماء هند در شهر حیدر آباد با حضور شیعیان، اهل سنت و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدت یک هفته انجام پذیرفت. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید تقی رضا عابدی ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) گفتند: کردار و گفتار پیامبر اعظم (ص) یکی از بهترین الگوهای انسان درطول تاریخ بشریت است و خلق عظیم و حسنه وی زبانزد عام و خاص بوده و ما باید به عنوان امت اسلامی از این سنت پیامبر (ص) الگو گرفته و به ان جامه عمل بپوشانیم. ایشان در ادامه سخنرانی خود با اشاره به پیامبر اسلام الگوی کامل بشریت اظهار داشتند:  سیره خاتم الانبیاء (ص) بهترین الگوی سبک زندگی است که باید در جامعه ترویج شود تا بتوان جامعه بویژه خانواده ها را از گزند تهاجم فرهنگی مصون بداریم. متاسفانه امروزه نسل جدید با مشکلات عدیده ای به ویژه در زمینه هویت دست به گریبان هستند و دشمنان اسلام نیز با تبلیغات گسترده آنها را به سوی تغییر دین فرا می خوانند و وظیفه همه مسلمانان به ویژه خانواده ها است تا با تعلیم درست و دقیق نسل جوان را نسبت به دستورات کامل و جامع دین اسلام آگاه سازند.  

در ادامه مراسم شاعران در مدح و نعت پیامبر اعظم (ص) اشعاری را قرائت نمودند که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

این مراسم در روزنامه  اردو زبان صدای حسینی به صورت گسترده به چاپ رسید.

*مراسم بر خط هفته وحدت و ولادت خجسته پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از سوی جمعیت علمای پونا (اهل سنت) در شهر پونا با همت اندیشمند معروف جناب آقای قاری ادریس رئیس جمعیت علمای هند شعبه پونا و مدیر جامعه الصالحات برگزار گردید. در این مراسم هفته وحدت شخصیتهای مختلفی از سراسر هند شرکت نمودند . این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید اسلم رضوی برگزار گردید. مراسم با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز گردید. در ادامه مراسم رئیس هیات امنای علمای ایالت مهاراشترا در ابتدای سخنرانی ضمن عرض تبریک و تهینت به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و خجسته میلاد پیامبر عظیم الشان رسولخدا (ص) گفتند: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) همواره بر وحدت و پرهیز از تفرقه و هرگونه عداوت و دشمنی بین ملت‌های اسلامی تاکید داشتند. معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران معتقد بودند مشکلات اصلی ملت فلسطین ناشی از ضعف حکام عرب است از آن رو زمامداران کشورهای عربی باید اختلافات خود را کنار گذاشته و زیر پرچم اسلام حکومت داری کنند. دشمنان اسلام از اتحاد میان مسلمانان در هراس هستند و هراز گاهی با طرح مسائلی می کوشند تا تفرقه میان صفوف مسلمانان ایجاد کنند.  

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به سیره نبی اکرم (ص) بیان داشتند: پیامبر عظیم الشان اسلام اسوه ای برتر و کامل انسانی برای بشریت هستند. شخصیت پیامبر(ص)، دارای ابعاد فراوانی است که پژوهشگران و کارشناسان در طول تاریخ به بررسی بسیاری از این ابعاد پرداخته و چهره درخشان و تابناک حضرت ختمی مرتبت را به جهانیان و یا صاحبان ایمان معرفی کرده اند و کتاب های سودمندی در باره رسالت و نبوت و حیات ایشان به رشته تحریر در آوردند و همه افراد به ویژه نسل جوان می توانند با مطالعه این آثار نسبت به شخصیت ایشان آگاهی یابند . 

علاقمندان می توانند برای استفاده از این سخنرانی به آدرس https://youtu.be/WP0Ry3Ry6Ug  مراجعه فرمایند.        

کد خبر 10084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =