کتاب آلمانی زبان "حذف احمدیه از اسلام"  که توسط "نوید منصور" دانشجوی مقطع دکترا دانشگاه گوته فرانکفورت به رشته تحریر در آمده است، توسط شرکت"انتشاراتی نوموس در اول مارس ۲۰۲۲ ( برابر دهم اسفند۱۴۰۰ ) در آلمان منتشر می‌شود.

انتشارات پیش رو

معرفی کتاب آلمانی زبان  " حذف احمدیه از اسلام"

مولف نوید منصور

کتاب آلمانی زبان "حذف احمدیه از اسلام"  که توسط "نوید منصور" دانشجوی مقطع دکترا دانشگاه گوته فرانکفورت به رشته تحریر در آمده است، توسط شرکت"انتشاراتی نوموس در اول مارس ۲۰۲۲ ( برابر دهم اسفند۱۴۰۰ ) در آلمان منتشر می‌شود.

این کتاب که در ۴۶۶ صفحه به آلمانی نگارش شده است، قرار است به قیمت ۹۴ یورو عرضه گردد. در مقدمه این کتاب پیرامون ساختار حقوقی، سیاسی این بدعت مذهبی و نیز قانون اساسی پاکستان آمده است.

در این کتاب نویسنده که سوگیری هایش حاکی از جانبداری او از فرقه احمدیه می باشد، به تشریح پیشینه‌ تاریخی و سیاسی جمعیت احمدیه در پاکستان می پردازد و  اصلاحیه قانون اساسی این کشور که در سال ۱۹۷۴ تصویب شده است را از منظر حقوقی و دینی مورد بحث قرار می دهد. نویسنده با اشاره به اینکه پارلمان پاکستان جمعیت احمدیه را تکفیر کرده و این جمعیت را یک فرقه ارتدادی قلمداد نموده است اظهار می دارد این تصمیم کاملاً در تضاد با آزادی دین و مذهب است، که در سال ۱۹۷۴ به تصویب رسید.

وی در مقدمه کتاب مدعی است که:

مطالعات صورت گرفته در این کتاب بر اساس آزادی مذهبی  و از سه منظر نظام حقوقی قانونمند و معتبر، منابع حقوقی اسلامی و حقوق مدنی بین الملل تنظیم و به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب به صراحتا اقدام اصلاح قانون اساسی پاکستان را مغایر با قوانین معتبر و رسمی مرجعیت و همچنین از نگاه ماهوی و مادی دانسته است.

در ادامه مقدمه این کتاب نظرات سه استاد از دانشگاه های معروف آلمان پیرامون این کتاب به شرح ذیل درج شده است:

پروفسور دکتر راینر هافمن[۲]:

«(...) تقریباً می توان گفت که سه موضوع پایان نامه این کتاب بصورت منفک مورد بحث قرار می گیرند (...) بیانیه های مندرج در این کتاب بسیار آگاهانه در مورد آزادی مذهبی (...) جمع آوری شده است.

پروفسور دکتر هاینر بیله فلد[۳]:

نوید منصور همانند شیوه وکیل برجسته "زعفرالله خان" از آزادی مذهبی در چارچوب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ دفاع کرده است و  به استدلال های معقول و معتبری پرداخته است.

وی آزادی مذهبی را بر اساس مفهوم لیبرالیسم مجاز می داند. این موضوع می‌تواند فرصتی مناسب برای گفت‌وگو و تعامل در درون اسلام باشد که بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است.»

پروفسور دکتر مایکل بوته[۴]:

آزادی مذهبی یکی از چهار رکن آزادی انسان است و هنوز هم پیش نیاز یک دولت آزاد کارآمد است. متاسفانه در حال حاضر عموم مردم و بیشتر حقوقدانان و سیاستمداران آلمان کمتر به این موضوع واقف هستند که جمعیت احمدی ها در پاکستان از این آزادی محروم هستند و آنها تنها از یک آگاهی سطحی نسبت به این موضوع برخوردار می باشند.

کار نوید منصور به خوبی نیاز انسان را به شناخت عمیق تر و دقیق تر از این تهدید علیه آزادی مذهبی را برآورده می کند. بخش‌هایی از این کتاب مانند تماشای یک فیلم هیجان‌انگیز خوانده می شود.

نویسنده موسس فرقه احمدیه را اینگونه معرفی می کند:

گفتنی است "میرزا غلام احمد" موسس فرقه احمدیه از خانواده ای اشرافی ایرانی تبار بوده است. او در سال ۱۸۸۲ دو جلد اول اثر اصلی خود به نام "براهین احمدیه" را منتشر کرد که مسلمانان آن را اثری بسیار قوی می‌دانستند.

Hadhrat_Mirza_Ghulam_Ahmad2.jpg

میرزا غلام احمد، بنیان‌گذار مذهب احمدیه

میرزا غلام احمد به عنوان یک مبتکر اسلامی ظاهر شد و در یک اعلامیه عمومی در پایان سال ۱۸۸۸ از همه مردمی که جویای حقیقت بودند دعوت کرد تا با او بیعت کنند تا بتوانند ایمان و پاکی واقعی خود را حفظ کنند. مراسم سوگند وفاداری در ۲۳ مارس ۱۸۸۹ برگزار شد. این واقعه را تاریخ تأسیس نهضت احمدیه اعلام شد.

در دسامبر ۱۸۹۱ "میرزا غلام احمد" اعلام کرد که جنبش او جلسات سالانه ای را در قادیان برگزار خواهد کرد. احمد از این سال به بعد خود را مهدی زمان دانست. رسالت خدادادی او این است که همه ادیان جهان را زیر پرچم اسلام متحد کند.

Qadian_c.1899.jpg

میرزا غلام احمد، بنیان‌گذار مذهب احمدیه و مریدان وی

شایان ذکر است که دفتر مرکزی جماعت احمدیه در شهر فرانکفورت [۵]واقع است.

مشخصات این کتاب عبارت است از:

نوع کتاب

قطع رقعی با جلد گالینگور

تعداد صفحات

۴۶۶

تاریخ انتشار

۱/۳/۲۰۲۲

زبان کتاب

آلمانی

ISBN

۳۸۴۸۷۷۶۴۷۴-۹۷۸

ناشر

نوموس

چاپ

اول

منبع گزارش:

https://www.nomos-shop.de/nomos/titel/der-ausschluss-der-ahmadiyya-aus-dem-islam-id-۹۵۹۸۸/

 
 

کد خبر 10234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =