انجمن حقوق مسلمانان از دولت ایالت لاگوس خواسته است بخشنامه ای در مورد مجاز بودن استفاده از حجاب در مدارس دولتی این ایالت را صادر کند. این درخواست توسط MURIC در بیانیه ای که روز سه شنبه توسط مدیر آن، پروفسور اسحاق آکینتولا منتشر شد، مطرح شد

 انجمن حقوق مسلمانان از دولت ایالت لاگوس خواسته است بخشنامه ای در مورد مجاز بودن استفاده از حجاب در مدارس دولتی این ایالت را صادر کند. این درخواست توسط MURIC در بیانیه ای که روز سه شنبه توسط مدیر آن، پروفسور اسحاق آکینتولا منتشر شد، مطرح شد. این گروه درخواست خود را مبتنی بر دریافت اطلاعاتی از مدارس دولتی که در آن برخی معلمان با دانش‌آموزان دختر مسلمان که از حجاب استفاده می‌کنند بدرفتاری می‌کنند، مرتبط می داند . این بیانیه اشاره می کند که دانش آموزان مسلمان دختر ، روزانه در معرض تحقیر، آزار و اذیت و انکار حقوق اساسی بشری خدادادی در مدارس دولتی لاگوس به دلیل استفاده از حجاب هستند، قرار می گیرند. اگرچه یک حکم ثابت از سوی دادگاه برای استفاده از حجاب درمدارس وجود دارد ، ولی متاسفانه این دستور در بسیاری از مدارس آشکارا به اجراء در نمی آید . گسترش و تکرار این تخلفات برای جامعه دختران مسلمان نگران کننده است.

 توضیح :

بررسی ها نشان می دهد  که در مدارس لاگوس دانش‌آموزان مسلمان در استفاده از حجاب آزاد نیستند و حتی در بسیاری از موارد منع نیز می شوند. جداسازی دانش آموزان محجبه در هنگام درس و امتحان، اجبار آنها به کشف حجاب به محض ورود به مدرسه، حمله برخی معلمان مدارس به وسایل نقلیه حامل این دانش آموزان، زدن سیلی به صورتشان  از جمله این اقدامات می باشد . این اقدامات نه تنها پذیرفتنی نیست بلکه تحریک آمیز نیز هستند و ناخواسته موجبات محروم شدن مسلمانان را بدنبال دارد و این برخلات عدالت آموزشی در قانون اساسی نیجریه است .  (۳۰ آذر ۱۴۰۰)

https://theeagleonline.com.ng/muric-to-lagos-state-government-give-us-a-district-on-hijab/

کد خبر 10245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =