جین تینگلی نقاش و تندیس‌گر برجسته سوئیسی برای بسیاری از علاقمندان به هنرهای تجسمی نامی آشناست. او اگرچه سال‌ها پیش درگذشته است، اما هر ساله آثارش در نمایشگاه‌های متعددی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

جین تینگلی نقاش و تندیس‌گر برجسته سوئیسی برای بسیاری از علاقمندان به هنرهای تجسمی نامی آشناست. او اگرچه سال‌ها پیش درگذشته است، اما هر ساله آثارش در نمایشگاه‌های متعددی در سراسر جهان برگزار می‌شود. شاید جالب باشد که بدانید که هفته گذشته، نمایشگاهی منحصر به فرد از آثار او در یک کشتی باری در بندر هامبورگ برپا شده بود که با استقبال بی‌نظیر شهروندان هامبورگ مواجه شد.

جین تینگلی از جمله هنرمندان خلاق و نوآور قرن بیستم بود. او در زمان حیاتش به خاطر مجسمه‌های متحرک و ماشینی خود شهرت یافت. این هنرمند سوئیسی با ورق‌های فلزی و پلاستیک مجسمه‌های بسیار جالبی مانند چرخ‌فلک‌های قدیمی و آسیاب‌های بادی خلق کرد. او معتقد بود که همه چیز باید حرکت کند و هیچ چیز نباید در یک‌جا متوقف شود.  پس از مرگ جین تینگلی، موزه‌ای در شهر بازل، آثار زیبای او را به نمایش گذاشت. چندی پیش، دست‌اندرکاران این موزه تصمیم گرفتند تا به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس آن، نمایشگاهی از آثار تینگلی برگزار کنند. اما بحران کرونا مانع از کار موزه شد. از این‌رو، در حرکتی جالب، مدیران موزه تصمیم گرفتند تا نمایشگاهی از آثار این هنرمند را در کشتی باری به نمایش بگذارند. این کشتی که قرار است از پاریس تا آمستردام را طی کند، در روزهای هشتم و نهم سپتامبر در بندر هامبورگ لنگر انداخت و با استقبال بی‌نظیر علاقمندان به هنرهای تجسمی در آلمان مواجه شد

این نمایشگاه که به مدت دو روز در هامبورگ برقرار بود، در کشتی باری به مساحت ۱۰۰ متر مربع برگزار شد که در آن وسایل خصوصی این هنرمند و همچنین آثارش به نمایش درآمده‌ بود. همچنین در این نمایشگاه، عکس‌ها، اسناد و فیلم‌های زیادی وجود داشت که تصویر خوبی از زندگی تینگلی به بازدیدکنندگان می‌داد.

منبع:هسن‌شو

لینک گزارش:

https://www.hessenschau.de/kultur/museum-auf-dem-wasser-tinguely-schiff-ankert-in-frankfurt,tinguely-100.html

کد خبر 10266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =