کیمی اولیتان اهل ایالت ایبادان نیجریه بمنظور مبارزه با جنایات ، کشتار ها ، گروگان گیری و آدم ربائی در نیجریه موفق به طراحی برنامه کاربردی برای ردیابی این افراد شده است.

کیمی اولیتان اهل ایالت ایبادان نیجریه بمنظور مبارزه با جنایات، کشتارها، گروگان گیری و آدم ربائی در نیجریه موفق به طراحی برنامه کاربردی برای ردیابی این افراد شده است. این  اپلیکیشن موبایلی دارای سیستم هشدار دهند موسوم به PAJAWIRI است که می‌تواند مجرمان را در حال ارتکاب جرم در هر کجائی که هستند را به نزدیکترین مراکز امنیتی ، خانواده ، دوستان و هم گروه های خود اعلام نماید. این برنامه دارای سیستم دیگری به نام AFINIHAN است که می‌تواند توسط افرادی که تلفن اندروید ندارند برای ارتباط با کسانی که برنامه کامل را دارند مورد استفاده قرار گیرد . (۷ دی)

توضیح :

اختراع و کشف هرگونه نرم افزار و برنامه های جامع برای خدمت به بشریت و پیشرفت انسان ها بسیار مفید و مورد احترام است . ایمان داریم این کشف نیز می تواند به مردم نیجریه در این اوضاع بد امنیتی کمک شایانی را انجام دهد. ولی آنچه در این خبر بیشتر از جنبه علمی این اختراع به چشم می خورد ، بهره برداری سیاسی ، قومی و نژادی از مخترع این برنامه کاربردی بود . چون مخترع اهل ایبادان از یوربولند بود ، این برنامه را در استای توانمندی ، هوشمندی ، برتری قوم یوربولند نسبت به دیگر اقوام در نیجریه تفسیر کرده و آنرا در راستای آزادی این قوم و استقلال سیاسی آنها از نیجریه بسیار موثر دانسته بود .

کد خبر 10333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =