رژیم اشغالگر قدس پس از ایجاد رابطه های گسترده با جهان عرب در نظر دارد که ائتلافی چهارجانبه با هند ، آمریکا و امارات متحده عربی را به وجود آورد.

روزنامه: تایمز آف ایندیا  

رژیم اشغالگر قدس پس از ایجاد رابطه های گسترده با جهان عرب در نظر دارد که ائتلافی چهار جانبه با هند ، آمریکا و امارات متحده عربی را به وجود آورد. در آستانه سفر" اس جی شانکار" وزیر امور خارجه به تل آویو، آلون اوش پیز، وزیر امور خارجه اسرائیل در یک مصاحبه اختصاصی به  روزنامه تایمز آف ایندیا گفت: «ما می خواهیم  نگاهی موشکافانه به نظرات دولت هند در قبال وضعیت جدید خاورمیانه داشته باشیم و می خواهیم بدانیم که چگونه می توانیم هند را در فرصت های در حال ظهور منطقه مشارکت دهیم؟ به طور معمول منطقه خاورمیانه با سیلی از تهدیدها و چالش ها درگیر بوده است. اما درطی سال گذشته، به طور چشمگیری تغییرات درخاورمیانه را به دلیل توافق آبراهام شاهد بوده ایم. این بطور یقین یک زلزله استراتژیک بوده است.» ازآنجا که دیدار جی شانکار اولین تعامل سطح بالای سیاسی هند با دولت نفتالی بنت نخست وزیر خواهد بود، به همین دلیل شدیدا مورد توجه اسرائیل قرار گرفته است.  هند به ویژه نارندرا مودی رابطه دوستانه بی سابقه ای با دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق داشته است. بنابراین، این دیدار نوید دهنده ایجاد یکی از نزدیک ترین روابط بین المللی هند در آینده خواهد بود. و از این رو تبادل نظرهای جی شانکار با همتای خود یایر لاپید قابل توجه خواهند بود.

وی افزود که رژیم اشغالگر قدس تمایل دارند با «همه کشورها» در زمینه های استراتژی های متمرکز بر روی ساخت واکسن، فناوری نوین، تغییرات آب و هوایی و مسایل امنیتی همکاری نمایند. وی افزود: همکاری های آتی این رابطه دوجانبه در زمینه های تبادل اطلاعات کلان، فناوری، بهداشت و درمان و ارتباطات خواهد بود.

کد خبر 10488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =