دولت فدرال آلمان هشدار داده است که تعداد اسلامگرایان در زندان‌های این کشور به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته است. براساس گزارش جدید وزارت دادگستری فدرال، این زندانیان می‌توانند باعث گسترش افراط‌گرایی در زندان‌های آلمان شوند.

وزارت دادگستری فدرال به تازگی، گزارشی درباره مجرمان و زندانیان آلمان منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد: تعداد زندانیان آلمان که پیشینه اسلام‌گرایی دارند به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. مسئولان وزارت دادگستری در این گزارش هشدار داده‌اند که این زندانیان می‌توانند افراط‌گرایی را در میان سایر بازداشت‌شدگان گسترش دهند. این گزارش به درخواست احزاب چپ در آلمان منتشر شده است.

هم‌زمان با انتشار این گزارش، دولت فدرال نیز در بیانیه‌ای اظهار امیدواری کرده است که زندان‌ها بتوانند، تأثیر مثبتی بر افراط‌گرایان و خشونت‌طلبان داشته باشند و همچنین شرایطی را برای برای ادغام مجدد زندانیان در جامعه فراهم کنند.»

دولت‌های ایالتی، مسئولیت اسکان و مراقبت از زندانیان و نظارت بر گروه‌های افراطی در آلمان را برعهده دارند. این در حالی است که بسیاری از روزنامه‌نگاران آلمان معتقدند که این دولت‌ها اطلاعات کاملی درباره تعداد اسلام‌گرایان در ایالت‌های مختلف ندارند. حتی به نظر نمی‌رسد که دولت فدرال، آمار دقیقی از اسلام‌گرایان داشته باشد. اطلاعات وزارت دادگستری فدرال مربوط به بررسی‌ها و برآوردهای اواخر ژوئن سال ۲۰۱۸ در سراسر آلمان است. بر اساس اطلاعات این وزارتخانه، ۱۳۶ نفر از اسلام‌گرایان در سال ۲۰۱۸ به دلیل انجام جنایات یا حملات برنامه‌ریزی‌شده به زندان افتاده‌اند. در همان ‌سال، روزنامه‌ها از دستگیری ۱۰۶ مسلمان دیگر نیز خبر دادند که به همکاری با گروه‌های افراط‌گرای اسلامی مشکوک بودند. این‌ها در حالی است که دولت فدرال نیز در همان‌زمان اعلام کرد؛ افرادی که برای جنگ به سوریه و یا عراق رفته‌اند، به‌زودی به آلمان باز می‌گردند و از این رو تعداد زندانیان اسلام‌گرا نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین به نظر می‌رسد که آمارهای ارائه شده از اسلام‌گرایان دقیق نیست و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه وجود دارد.

اولا یلپکه، کارشناس مسائل داخلی در حزب چپ معتقد است که دولت فدرال باید راه‌حلی برای افزایش اسلام‌گرایی در این کشور پیدا کند. او در این‌باره گفت:«وقتی افراد خود را از جامعه جدا بدانند، حتما به سوی گروه‌های رادیکال گرایش پیدا می‌کنند.به نظر من بهترین راه‌حل برای نجات از اسلام‌گرایی این است که زندان‌ها، زندانیان را برای بازگشت به جامعه و ادغام بهتر آماده کنند.»

منبع: سایت رادیو کلیسای کلن

لینک خبر:

https://www.domradio.de/themen/islam-und-kirche/2020-03-09/gefahr-fuer-andere-inhaftierte-bericht-zahl-verurteilter-islamisten-haft-nimmt-zu

کد خبر 1049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =