شروع روابط آلمان و نپال به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. زمانی که دو کشور روابط دیپلماتیک را آغاز کردند و بدین‌ترتیب، ارتباط اقتصادی میان دو کشور نیز ایجاد شد. از آن زمان، آلمان بازار مهمی برای مبادله فرش و محصولات نساجی نپال است. همچنین آلمانی‌ها، ماشین آلات و محصولات صنعتی را به نپال می‌فروشند.

منبع: گوته، موسسه تبادلات آکادمیک، جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی

شروع روابط آلمان و نپال به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. زمانی که دو کشور روابط دیپلماتیک را آغاز کردند و بدین‌ترتیب، ارتباط اقتصادی میان دو کشور نیز ایجاد شد. از آن زمان، آلمان بازار مهمی برای مبادله فرش و محصولات نساجی نپال است. همچنین آلمانی‌ها، ماشین آلات و محصولات صنعتی را به نپال می‌فروشند. براساس آماری که وزارت خارجه آلمان اعلام کرده؛ حجم معاملات سالانه این دو کشور در سال ۲۰۲۰،  بیش از ۵۰ میلیون یورو بوده است.

علاوه بر این‌ها، دولت آلمان در توسعه فرهنگی و آموزشی کشور نپال نیز مشارکت دارد. آلمانی‌ها تلاش می‌کنند تا به بهبود سیستم سلامت و ارتقای انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری انرژی و توسعه اقتصادی پایدار در نپال کمک کنند. همچنین از زمان آغاز روند صلح و توسعه دموکراسی‌ نپال در سال ۲۰۱۶، آلمان از تلاش‌های دولت نپال برای تحکیم و بهبود ساختارهای دموکراتیک حمایت کرده است. سازمان‌های غیردولتی آلمانی نیز در نپال فعالیت می‌کنند و وظیفه نزدیک‌کردن شهروندان دو کشور را به عهده دارند.

ایجاد زیرساخت‌های آموزشی و درمانی

پس از جنگ داخلی در نپال در سال ۲۰۰۶، قانون اساسی جدیدی تصویب شد که به ثبات سیاسی کشور کمک کرد. با این وجود، نپال همچنان با مشکلات متعددی روبرو است. پس از جنگ داخلی، بسیاری از مردم، اعضای خانواده یا موجودیت مادی خود را از دست دادند. در بسیاری از موارد، این امر منجر به از بین رفتن معیشت و آواره شدن افراد آسیب دیده شد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۵، نپال به دلیل زمین لرزه‌های متعدد و شدید ویران شد. نزدیک به ۱۰ هزار نفر کشته شدند و زیرساخت های کشور به شدت آسیب دید که بازسازی آن هنوز ادامه دارد. امروزه نیز حدود یک سوم جمعیت این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند و تقریبا نیمی از کودکان در نپال دچار سوءتغذیه مزمن هستند. از این‌رو، دولت نپال در سال‌های اخیر، گام‌های مهمی در کاهش فقر، ایجاد مدارس و مراقبت‌های بهداشتی برداشته است. علاوه بر این، این کشور اقداماتی را برای پیشگیری از ایدز و سل نیز آغاز کرده است. دولت نپال برای آنکه بتواند در توسعه کشور موفق باشد، از سازمان‌های بین‌المللی مانند جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی کمک می‌گیرد. این سازمان از سال ۱۹۷۴ در نپال فعالیت می‌کند. جامعه آلمان برای همکاری‌های بین‌المللی در راستای توسعه اقتصادی، آموزش کودکان و نوجوانان، ایجاد زیرساخت‌های درمانی و بهره‌وری از انرژی‌ به دولت نپال کمک می‌کند. سایت زیر می‌تواند اطلاعات بیشتری در این باره در اختیارتان قرار دهد:

https://www.giz.de/de/weltweit/۳۷۸.html

تبادلات آکادمیک

 همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، دولت نپال برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف با مشکلات متعددی روبرو است و در این میان، حوزه آموزش نیز از این امر مستثنی نیست. اگرچه دولت نپال به بخش آموزش و تحقیقات اهمیت زیادی می‌دهد، اما این کشور هنوز هم با کمبود زیرساخت‌های آموزشی و پژوهشی مواجه است و کمبود بودجه باعث شده تا این کشور با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشته باشد. از این‌رو، دولت نپال تلاش می‌کند تا همکاری‌های گسترده‌ای با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشورهای پیشرفته مانند آلمان ایجاد کند. همچنین دانشجویان و پژوهشگران این کشور نیز تلاش می‌کنند تا به کشورهای پیشرفته مانند آلمان مهاجرت کنند. در این میان، سازمان‌هایی مانند موسسه تبادلات آکادمیک آلمان نقش مهمی در تبادلات آکادمیک و همکاری مراکز پژوهشی این دو کشور ایفا می‌کند. سایت زیر می‌تواند اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار دهد:

https://www.daad.de/de/laenderinformationen/asien/nepal/ueberblick-bildung-und-wissenschaft/

https://www.auswaertiges-amt.de/de/aussenpolitik/laender/nepal-node/bilaterale-beziehungen/۲۲۱۲۲۲?openAccordionId=item-۲۲۱۲۲۶-۰-panel

کد خبر 10557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =