طاهر اشرفی: دولت حوادثی مانند فاجعه سیالکوت را هر گز تحمل نخواهد کرد

دکتر قبله ایاز، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی که پس از نشست شورا با حافظ طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان، مفتی زبیر و سایر اعضا برگزار شد، گفت: شورای ایدئولوژی اسلامی اقدامات مشخصی را برای محافظت از مسلمانان سریلانکا در برابر خطرات احتمالی پس از فاجعه سیالکوت انجام داده است.

کار مستمری برای جلوگیری از افراط گرایی انجام خواهد شد. این شورا در بیانیه ای خواستار مجازات فوری و قاطع متهمان فاجعه سیالکوت شده است.

دکتر قبله ایاز گفت: شورای ایدئولوژی اسلامی حوادثی مانند فاجعه سیالکوت را بسیار جدی می گیرد، جلسه امروز در خصوص فاجعه سیالکوت ویژه بود، عمر سعید ملک، رئیس پلیس منطقه سیالکوت نیز به این شورا در خصوص پیشرفت در این پرونده توضیح داد.

بلافاصله پس از فاجعه سیالکوت، اعضای شورای ایدئولوژی اسلامی برای ابراز همبستگی به سفارت سریلانکا رفتند.

علامه طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه عمران خان، نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان،گفت: دولت در برابر نهضت لبیک پاکستان (TLP) سر فرود نیاورده است. از سوی دولت روشن است که دولت حوادثی مانند فاجعه سیالکوت را هر گز تحمل نخواهد کرد.

علامه طاهر اشرفی در گفت و گو با رسانه ها به همراه دکتر قبله ایاز، رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان با بیان اینکه دولت در مقابل نهضت لبیک پاکستان (TLP) سر تعظیم فرود نیاورده است و تصمیم روشنی را برای مجازات قاتلان پلیس اتخاذ کرده است. با این حال، نقش دولت اجرای قانون است، در صورت لزوم، قانون راه خود را ایجاد می کند.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در خصوص گفتگوی دولت با نهضت لبیک اظهار نظر کرد و گفت: آمریکا با طالبان افغانستان گفت‌ وگو کرد، نواز شریف و آصف علی زرداری نیز گفت‌وگو کردند، نواز شریف از طریق مولانا شهید سمیع الحق با گروه تحریم ‌شده نهضت طالبان پاکستان گفت‌وگو کرد. آصف علی زرداری در سوات مذاکره کرد.

علامه طاهر اشرفی گفت: اما مذاکرات کنونی به کجا رسیده است؟ وزیر کشور بهتر می تواند این را توضیح دهند، این یک بیماری ۴۰ ساله است و از بین رفتن آن زمان می برد.

 

کد خبر 10856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =