عمران خان نخست وزیر پاکستان گفت: من وظایف خود را به عنوان جهادگر انجام می دهم و مسائل کشمیر و فلسطین باید مطابق با قطعنامه سازمان ملل و سازمان همکاری های اسلامی حل گردند.

براساس این گزارش، عمران خان نخست وزیر پاکستان در خصوص فساد مالی مسئولین دولت واکنش نشان داد و با اشاره به اهداف سیاسی و دینی خود گفت: در ابتداء دو گروه سیاسی بزرگ از من برای عضویت دعوت کردند، اما من از عضویت در آن ها امتناع کردم و گروه سیاسی جداگانه ای را تاسیس کردم، زیرا از روش فساد مالی آنان آگاه بودم.

    وی گفت: قبل از ورود به سیاست، از سیستم سیاسی کشور اطلاعی نداشتم و فقط علوم سیاسی را در کتاب های درسی خوانده بودم.

    وی افزود: کسانی که برای اهداف شخصی کار می کنند هیچ احترامی ندارند، اما کسانی که برای دیگران کارمی کند همیشه محترم هستند.

    عمران خان گفت: در قرآن کریم آمده است: کرامت و احترام انسان از سوی خداوند است و این ایمان ما است.

    وی گفت: امروز هم، میلیون ها نفر برای زیارت رهبران دینی می روند، زیرا آن ها برای بهبود بشریت پیش قدم شده اند و فداکاری کرده اند. خداوند به آن ها این را افتخار و احترام را بخشید که مردم مسلمان از عتبات آن ها بازدید و زیارت کنند.

    وی افزود: همچنین قائد اعظم محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان نیز از سوی ملت پاکستان مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت، زیرا وی  به خاطر استقلال پاکستان مبارزه کرد.

    وی گفت: تفاوت بین جمهوری موز (اصطلاع سیاسی برای کشورهایی که در سیاست آن ها، یک گروه کوچک، فاسد، پولدار و مستبد حاکمیت می کند) و جامعه متمدن، فقط عدالت است.

    نخست وزیر پاکستان گفت: هیچ کس نباید بالاتر از قانون باشد، طبقه مدعی در کشور ما می گوید ما بالاتر از قانون هستیم ولی نمی گذاریم چنین اتفاقی بیافتد.

    وی گفت: فقط جامعه ای که از قانون پیروی می کند بالا می رود و پیشرفت می کند.

    وی افزود: وقتی حاکمان شما شروع به سرقت می کنند، کشور نابود می شود. در کشور ما حاکمان نه تنها کشور را ویران کردند، بلکه از فساد مالی حمایت نیز می کنند تا سیاستمداران دیگر فساد مالی را بد جلوه ندهند.

     عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: قانون در حکومت قدرت (ثروتمندان)، به معنای قانون جنگل است و سرقت نخبگان سیاسی، کشور را نابود می کند.

      وی گفت: پولشویی مستقیماً بر ارز کشور تأثیر می گذارد.

      وی افزود: اگر سیاستمداری در انگلیس به فساد متهم شود، مجازات می شود و به رویدادهای فرهنگی و سیاسی دعوت نمی شود.

      وی تصریح کرد: پولشویی تأثیر مستقیمی بر ارز کشور دارد و این امر در همه کشورهای فقیر صادق است که نخبگان سیاسی کشورهای فقیر، پول کشور را غارت کرده و در خارج از کشور منتقل می کند.

      وی گفت: وقتی به این نوع افراد تحت فرمان آشتی ملی (NRO) آزادی داده می شود، سیستم دولت نمی تواند پیشرفت کند.

       وی به تفکر پایین جامعه پاکستان اشاره کرد و گفت: برخی از مردم می گویند اگر فاسدین پول را غارت کردند، برای پیشرفت کشور نیزهزینه کرده اند و می کنند.

       وی گفت: وقتی شر در جامعه، بد تلقی نشود، ملت ها نابود می شوند و خداوند ما را برای عدالت به زمین فرستاده است.

       وی تصریح کرد: اگر قانون جداگانه ای برای قدرتمندان و فقرا وجود داشته باشد، ملت ها نابود می شوند.

       عمران خان گفت: مبارزه من علیه بی عدالتی است، خداوند همه چیز را به من داده است و نیازی به دخالت در سیاست نداشتم، اما با مشاهده وضعیت کشور وارد سیاست شدم، تا برای کشور مبارزه کنم.

       وی گفت: من وظایف خودم را به عنوان یک جهادگر انجام می دهم و کسی که کارهای بزرگی در جهان انجام می دهد، همیشه رویاهای بزرگی را در سر دارد.

      نخست وزیر پاکستان گفت: اختلافاتی مانند کشمیر و فلسطین عامل اصلی نارضایتی در جهان اسلام و عرب است.

      وی برای حل مسئله فلسطین و کشمیر و برای ایجاد وحدت بین امت اسلامی تاکید کرد و خواستار راه حلی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی شد.

      عمران خان گفت: کشورهای مسلمان باید در اعتراض به تحرکات اسلام هراسی متحد شده و سعی و تلاش نمایند.

      وی این اظهارات را طی سخنرانی در مراسم رونمایی کتاب اکرام سهگل، روزنامه نگار پاکستانی و در دیدار با هیأت پارلمان عربی بیان کرد.

کد خبر 10916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =