جلسه کمیته اتحاد بین مسلمین پنجاب به ریاست سردار عثمان بزدار، سروزیر ایالت پنجاب برگزار گردید و تعداد زیادی از علما و مشایخ در این جلسه حضور داشتند.

    عثمان بزدار گفت: علما و رهبران بزرگ همیشه ملت را در هر فرصتی هدایت کرده اند. نقش علما در ترویج برادری، همبستگی و تحمل مذهبی در پاکستان ستودنی است و نقش علما در ارتقای هماهنگی دینی را نمی توان فراموش کرد. وی گفت: علما همچنین مسئولیت های خود را در خصوص اجرای دستور العمل بهداشتی کرونا به نحو احسن انجام داده اند و دولت از خدمات آنان قدردانی می کند. وی افزود: پاکستان کشور مشترک همه ما است لذا با هم متحد شده و از آن محافظت خواهیم کرد.

     سروزیر پنجاب گفت: همه باید به احساسات مذهبی یکدیگر احترام بگذارند  و همه ما باید نقش مثبتی در تأمین هماهنگی مذهبی، برادری و فضای مسالمت آمیز ایفا کنیم. وی گفت: باید با ایجاد فضای برادری و مدارا، اهداف پلید دشمنان را خنثی کرد.

     مولانا طاهر اشرفی گفت: علما باید کسانی را که محتوای نفرت انگیز در رسانه های اجتماعی منتشر می کنند، زیر نظر داشته باشند. زبیر احمد ظهیر اظهار داشت: همکاری با دولت را وظیفه ملی خود می دانیم. دکتر راغب نعیمی گفت: به دلیل اقدامات به موقع و موثر دولت در ماه محرم سال گذشته، فضای برادری و هماهنگی مذهبی حفظ شد. مولانا عبدالخبیر آزاد گفت: برای حفظ هماهنگی مذهبی از منطقه "بونگ"، رحیم یارخان بازدید کرده ایم.

     پیر سید سعید الحسن شاه گفت: نقش علما و مشایخ برای شکستن قلب مردم نیست، بلکه برای ایجاد اتحاد، وحدت و همبستگی مذهبی است. وی گفت: باید در ماه محرم مراقب عناصر ضد ملی و ضد صلح بود. علما و مشایخ اقدامات دولت پنجاب را برای ارتقاء هماهنگی مذهبی قدردانی کردند. در جلسه کمیته اتحاد بین مسلمین، حمله به معبد رحیم یارخان محکوم گردید. در پایان این جلسه دعاهای ویژه ای برای امنیت و ثبات کشور اقامه گردید. همچنین در این جلسه بیانیه ای نیز صادر گردید، در این بیانیه آمده است؛ علما، مبلغان و روضه خوانان  تمام مکاتب فکری نگرشی معتدل و مثبت را اتخاذ کنند تا تنش های فرقه ای ایجاد نشود. زیرا اسلام در آموزه های خود مدارا با اهل کتاب و غیر مسلمانان را نیز تعلیم می دهد و حفاظت از عبادتگاه های آن ها را نیز تضمین می کند.

     علما، روحانیون و روضه خوانان در سخنان خود بر مدارا، انسانیت و وحدت امت تأکید ویژه ای خواهند داشت و از اختلافات متقابل به طور کامل اجتناب خواهند کرد. ما به طور کامل با دولت همکاری می کنیم تا نظم و قانون را در ایام محرم حفظ کنیم و به ویژه از اجرای پروتکل های کرونا اطمینان حاصل کنیم.

      همچنین علما و روحانیون همه مکاتب فکری نیز موافقند که هیچ مسلمانی نباید آزرده خاطر شود، زیرا ما همه به سیاست "فرقه خود را ترک نکنید و با فرقه دیگران کاری نداشته باشید" پایبند خواهیم بود. در این بیانیه مشترک همچنین آمده است؛ ما تروریسم و قتل و ​​کشتار به نام دین در کشور را ضد اسلام می دانیم و آن را به شدت محکوم می کنیم و از هر نوع سخن و متن  نوشته که باعث آزردگی و تحریک باشد جلوگیری خواهیم کرد.

کد خبر 10925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =