به مناسبت هفتاد و سومین سالروز درگذشت قائد اعظم محمد علی جناح، علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان طی پیامی گفت: پاکستان مطابق با اهداف و ایده های قائد اعظم اداره نمی شود و دلیل اصلی مشکلاتی که دولت امروز با آن روبروست عدم پایبندی به ایدئولوژی پدر امت است.

هفتاد و سومین سالروز درگذشت قائد اعظم محمد علی جناح، نجات دهنده مسلمانان شبه قاره هند و بنیانگذار پاکستان، امروز با احترام فراوان گرامی داشته می شود.

         به مناسبت هفتاد و سومین سالروز درگذشت قائد اعظم محمد علی جناح، علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان طی پیامی گفت: پاکستان مطابق با اهداف و ایده های قائد اعظم اداره نمی شود و دلیل اصلی مشکلاتی که دولت امروز با آن روبروست عدم پایبندی به ایدئولوژی پدر امت است.

        وی گفت: با برقراری عدالت، حکمرانی خوب و برتری قانون اساسی و حاکمیت قانون مطابق با آرمان های قائد اعظم، می توان پاکستان را از مشکلات نجات داد.

        وی افزود: عمران خان، نخست وزیر پاکستان طی مراسمی در "منار پاکستان لاهور" اعلام کرده بود که کشور را بر اساس ایدئولوژی پدر ملت اداره می کند، اما پس از سه سال، اثری از آن مشاهده نشد.

       علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان در پیام خود به مناسبت سالروز درگذشت بنیانگذار پاکستان گفت: اصول و اهدافی که قائد اعظم  محمد علی جناح برای ایجاد کشوری مستقل و مردمی از همه مکاتب فکری و جنبه های مختلف زندگی و آن ها در قالب پاکستان به موفقیت بزرگی دست یافتند. امروز ما باید بررسی کنیم که آیا از اصول روشن فکر قائد اعظم پیروی می کنیم یا خیر، همچنین هدافی که عزت و جان برای آن ها فدا شده است محقق شده است یا خیر؟

       وی گفت: دموکراسی در کشوری که توسط قائد اعظم تأسیس شد، جامعه ای مملو از عدالت، صلح و نظم  بنیادی بود. مردم از حقوق و آزادی های اساسی و مدنی خود و از قدرت خود مطمئن بودند. مردم از موقعیت اولیه برخوردار بودند. ما با نگاهی عینی به وضعیت امروز نگاه می کنیم، حوادث زشتی مانند نفی آزادی های مدنی، نا آرامی ها، تورم، کاهش کار، فقر، عقب ماندگی تحصیلی و تخریب اخلاقی، زندگی مردم را بدبخت کرده است. این عوامل همچنین باعث بی اعتبار شدن افراد در سطح بین المللی نیز شده است.

        علامه گفت: متأسفانه مردم درمانده به دنبال صلح و آرامش هستند، اما دولت نتوانسته نقشی را که قرار بود در حفاظت از جان، مال و حقوق آن ها ایفا کند را ایفا نماید.

       علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان عمران خان، نخست وزیر پاکستان را سخنرانی وی در "منار پاکستان" در سال ۲۰۱۸ و وعده هایی که در ۱۴ اوت ۲۰۲۰ پس از نخست وزیر پاکستان شدن به مردم داده بود یادآوری کرد و پرسید دلیل این که شما به تعهد خود عمل نکرده اید چیست؟

        وی گفت: شما به عنوان رئیس حزب انصاف و نخست وزیر پاکستان بارها گفته اید که این کشور در شرایط کنونی از چشم انداز قائد اعظم پیروی نمی کند.

        علامه نقوی گفت: حاکمان کشور باید ایدئولوژی و اصول پدر ملت را به طور جدی دنبال کنند تا بتواند با چالش های پیش روی کشور مقابله کنند.

        علامه ساجد نقوی  به پدر امت ادای احترام کرد و گفت: قائد اعظم شخصیتی مردمی، دوستدار، اصولگرا، فداکار، راستگو و رهبر بزرگ مسلمانان قرن بیستم بود. بنابراین، ما می توانیم با پیروی از اصول تعیین شده توسط وی، به پاکستان به معنای واقعی خدمت کنیم.

کد خبر 11012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =