قاضی گلزار احمد، رئیس دیوان عالی پاکستان اتاق علامه محمد اقبال و گوشه پاکستان را در کتابخانه دانشگاه الازهر در جاکارتا افتتاح کرد.

رئیس دیوان عالی پاکستان با همراهی قاضی اعجاز الاحسان قاضی دیوان عالی پاکستان در سفر چهار روزه ای به اندونزی هستند. وی در این سفر در دومین کنفرانس قضایی دادگاه های قانون اساسی و عالی اعضای سازمان همکاری های اسلامی/کشورهای ناظر شرکت می کند.

   مراسم افتتاحیه اتاق علامه محمد اقبال و گوشه پاکستان در دانشگاه الازهر در جاکارتا که یکی از معتبر ترین دانشگاه های اندونزی است، برگزار شد.  رئیس دانشگاه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه الازهر اندونزی در این مراسم حضور داشتند.   رئیس دانشگاه الازهر، آسیپ سیف الدین با خوشامدگویی به مهمانان پاکستانی در مراسم افتتاح، از دولت پاکستان برای این ابتکار تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این کار جوانان هر دو کشور را به هم نزدیک می کند.

  محمد حسن سفیر پاکستان در اندونزی درباره ماهیت تاریخی روابط برادرانه پاکستان و اندونزی توضیح داد.  وی گفت: سفارت پاکستان در اندونزی به دنبال راه های نو آورانه تری برای تقویت روابط دوجانبه، به ویژه برای همکاری آموزشی است.

  قاضی اعجاز الاحسن در سخنرانی خود از دولت اندونزی برای مهمان نوازی گرم در این سفر تشکر کرد و از تلاش های سفارت پاکستان و دانشگاه الازهر اندونزی برای افزایش همکاری های آموزشی قدردانی کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد: با تاسیس گوشه پاکستان و اتاق علامه محمد اقبال در این دانشگاه فرصتی را برای دانشجویان اندونزی برای تبیین تاریخ و میراث ادبی غنی پاکستان و افکار و فلسفه علامه محمد اقبال فراهم می کند.

 در پایان مراسم افتتاحیه، قاضی گلزار احمد، رئیس دیوان عالی پاکستان به همراه مهمانان دیگر از گوشه پاکستان و اتاق علامه محمد اقبال و سایر بخش های این دانشگاه بازدید کرد.

کد خبر 11027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =