چهارصد نفر از خوشنویسان پاکستانی با گرامیداشت میلاد نبی (ص)، نام محمد (ص) را در نمایشگاهی به نمایش گذاشتند، همچنین وزیر کشور پاکستان نیز تصویری از خانه آذین بندی شده خود را به اشتراک گذاشت.

چهارصد نفر از خوشنویسان پاکستانی با گرامیداشت میلاد نبی (ص)، نام محمد (ص) را در نمایشگاهی به نمایش گذاشتند، همچنین وزیر کشور پاکستان نیز تصویری از خانه آذین بندی شده خود را به اشتراک گذاشت.

براساس این گزارش، چهارصد نفر از خوشنویسان پاکستانی با گرامیداشت میلاد نبی (ص) نام محمد (ص) را در نمایشگاه لاهور به نمایش گذاشتند، همچنین شیخ رشید احمد، وزیر کشور پاکستان نیز با گرامیداشت میلاد نبی (ص)، عکس آذین بندی شده خانه خود تحت عنوان "لال حویلی" در توئیتر به اشتراک گذاشت.

وی تصویری از "لال حویلی" را به اشتراک گذاشت و نوشت: "لال حویلی" برای جشن عید میلاد النبی (ص) با چراغ های برقی تزئین شده است.

پیشتر، عمران خان، نخست وزیر پاکستان تصویری از خانه خود در منطقه "بنی گالا" اسلام آباد را با پیام ربیع الاول در توئیتر به اشتراک گذاشته بود که در آن خانه وی با چراغ های برقی آذین بندی شده بود. https://jang.com.pk/news/۱۰۰۰۲۶۶

لازم به ذکر است، با نزدیک شدن میلاد نبی (ص) در سراسر کشور پاکستان، شور و شوق برگزاری جشن نیز افزایش یافته است.

ساختمان ها، بازارها و پاساژهای، حسینیه ها و مساجد کشور با لامپ های رنگارنگ آذین بندی شده و پرچم های سبز همچنان برای تزئین مساجد، خیابان ها و ساختمان ها استفاده می شود.

چهارصد خوشنویس نام محمد (ص) را در نمایشگاه هنری در لاهور به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این، برای پذیرایی عمومی سفره ای به مناسبت عید میلاد النبی (ص) در کاخ فرمانداری کراچی پهن  شده است و تا ۱۹ اکتبر پهن خواهد بود.

توضیح:

بنا به اعتقاد اهل تسنن بریلوی دوازدهم ربیع الاول روز تولد پیامبر اکرم (ص) می باشد و به همین مناسبت جشنواره های سراسری را در سطح کشور برگزار می کنند، اما اهل تسنن دیوبندی و برخی از گروه های تندرو اهل تسنن قائل به روز درگذشت پیامبر اکرم (ص) در دوازده ربیع هستند و جشن گرفتن در این روز را خلاف دین و شریعت می دانند. با توجه به این که اهل سنت بریلوی در پاکستان در اکثریت هستند، لذا اعتقاد به ولادت پیامبر اکرم در دوازدهم ربیع داشته و شیعیان نیز در جشن میلاد (ص) آن ها شرکت می کنند. به ویژه پس از دستور رهبر کبیر حضرت امام خمینی (ره) برای برگزاری "هفته وحدت" این اقدام تشدید شده و شیعیان و اهل تسنن بریلوی جشن های میلاد النبی (ص) را به طور مشترک برگزار می کنند و مخالفین تقریب مذاهب موفق نشدند از این اقدام جلوگیری کنند.

اکنون میلاد النبی (ص) یکی از بزگترین مشترکات دینی و مرکز وحدت بین شیعه و سنی قرار گرفته است و اهل تسنن بریلوی در برگزاری مراسم عزاداری شیعیان نیز همکاری می کنند و هر توطئه دشمنان اهل بیت (ع) را با وحدت، همبستگی نقش بر آب می کنند.

این نوع اظهارات از سوی وزیر کشور و نخست وزیر پاکستان موجب تقویت اعتقادات اهل سنت بریلوی ارزیابی می شود.

کد خبر 11077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =