جشن عید میلاد النبی(ص) فردا در سراسر پاکستان رسماً برگزار می شود. این روز با شلیک ۳۱ توپ در پایتخت پاکستان و با شلیک ۲۱ توپ در تمام ایالت ها آغاز می شود.

جشن عید میلاد النبی(ص) فردا در سراسر پاکستان رسماً برگزار می شود. این روز با شلیک ۳۱ توپ در پایتخت پاکستان و با شلیک ۲۱ توپ در تمام ایالت ها آغاز می شود.

تمام ساختمان های دولتی و خصوصی آذین بندی شدند و پرچم های سبز روی آن ها برافراشته شده اند، همچنین مراسم درود و سلام، نعت خوانی، راهپیمایی موکب های نعت خوانی در روستاها و شهرهای سراسر کشور نیز برگزار می شود.

براساس این گزارش، کنفرانس ها، جلسات، راهپیمایی موکب های نعت خوانی و تجمعات ملی سیره پیامبر اکرم (ص) در اسلام آباد پایتخت پاکستان و همچنین در چهار مراکز ایالتی، در منطقه کشمیر آزاد و در منطقه گیلگیت بلتستان نیز برگزار می شود.

همچنین کنفرانس بین المللی دو روزه سیره النبی (ص) در مرکز جناح اسلام آباد برگزار می شود و عمران خان، نخست وزیر پاکستان در آن سخنرانی می کند.

امسال عید میلاد النبی (ص) به دستور عمران خان، نخست وزیر پاکستان با شور، شوق و علاقه زیادی جشن گرفته می شود، سه شنبه در سراسر کشور تعطیل عمومی خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان از استقرار مرکز "رحمت للعالمین (ص)" در آغاز ماه ربیع الاول خبر داد و این مرکز  برنامه درسی مربوط به سیره النبی (ص) را نیز در موسسات آموزشی اجرا خواهد کرد. همچنین این مرکز در مورد آموزه های پیامبر اکرم (ص) و حکومت کوتاه مدت پیامبر(ص) بر جهان را نیز  تحقیق خواهد کرد.

سرپرست این مرکز دانشمند معروف و مفسر قرآن کریم خواهد بود، همچنین عضو این مرکز دانشمندان کشورهای اسلامی نیز خواهند بود.

عمران خان ، نخست وزیر  پاکستان همچنین دستور داد که دولت پاکستان با حضور مردم، امسال "عشره رحمت للعالمین (ص)" برگزار نماید و به مناسبت عید میلادالنبی (ص) جشن با شکوهی بگیرند.

وی به نمایندگان مجلس نیز تاکید کرد: در جشن عید میلاد النبی (ص) در حوزه های انتخابیه مربوطه به خود حتماً شرکت کنند. تمام مقدمات برای جشن عید میلاد النبی (ص) به شکل عالی به پایان رسیده است. این روز با شلیک ۳۱ توپ در پایتخت فدرال پاکستان و با شلیک ۲۱ توپ در ایالت ها آغاز می شود.

لازم به ذکر است نخستین بار خیابان و جاده های اصلی و فرعی اسلام آباد از سوی دولت آذین بندی شدند و روی درختان در کنار جاده  ها و خیابان ها لامپ های برقی رنگارنگ زیبایی این شهر را دو برابر کرده اند.

کد خبر 11080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =