علامه سید ساجد علی نقوی، رئیس شورای علمای شیعه پاکستان و رهبر شیعیان پاکستان به مناسبت عید میلاد النبی(ص)، از برگزاری "هفته وحدت " در سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول خبر داد و به مسلمانان جهان اسلام، از جمله به مسلمانان پاکستان تبریک گفت.

علامه سید ساجد علی نقوی، رئیس شورای علمای شیعه پاکستان  و رهبر شیعیان پاکستان به مناسبت عید میلاد النبی(ص)، از برگزاری "هفته وحدت " در سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول خبر داد و به مسلمانان جهان اسلام، از جمله  به مسلمانان پاکستان تبریک گفت.  

وی گفت: دستور قرآنی و سنت خاتم النبیین(ص) ایجاب می کند که برای ایجاد وحدت و همبستگی بین امت محمدی (ص) باید در شرایط وسوسه انگیز و دشوار کنونی، برای حل مشکلات امت اسلامی راه تحمل، صلح، هماهنگی و مدارا اتخاذ شود.

علامه نقوی تأکید کرد: بهترین و مناسب ترین راه برای جشن میلاد خاتم المرسلین (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، بررسی سیره و فرامین این دو شخصیت بزرگ جهان برای امت اسلامی به طور خاص و برای جهان بشریت به طور کلی است. برای یافتن راه حلی برای مشکلات فردی، جمعی، معنوی، دینی و دنیوی خود، الگوی زیبایی پیامبر اکرم (ص) را الگوی عمل قرار دهید.

وی گفت: نجات واقعی ما عمل به آثاری است که پیامبر اکرم (ص) در قالب سیره خود برای ما به جا گذاشته است، برای آموزه های قرآنی و تفسیر عملی اسلام، ما باید از سیره پیامبر اکرم(ص) استفاده کنیم. متأسفانه امت اسلامی این آموزه ها را در عمل اجرا نکرده است و منجر به رنج مداوم شده است.

علامه ساجد نقوی مردم و هواداران را برای برگزاری برنامه ها و اجتماعات مشترک در "هفته وحدت"،  جهت ارتقاء وحدت و هماهنگی جمعی بین همه فرقه ها و مکاتب فکری راهنمایی کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس صدها موارد مشترک، اختلافات جزئی و فرعی را کنار بگذارید و وحدت امت اسلامی را نشان دهید و به عناصر ضد بشری روشن کنید که آن ها به هیچ وجه نمی توانند به وحدت امت اسلامی آسیب برسانند.

لازم به ذکر است، پس از اعلام حضرت امام خمینی(ره) برای برگزاری هفته وحدت رهبران شیعی پاکستان همواره هفته وحدت برگزار می کند و در مراسم برادران اهل تسنن نیز مشارکت می کند.

کد خبر 11085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =