عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت: اشتباهاتی را ایالات متحده مرتکب شده است، اما پاکستان قربانی آن اشتباهات شد.

براساس این گزارش، عمران خان، نخست وزیر پاکستان طی سخنانی در مؤسسه تحقیقات سیاست اسلامی گفت: رسانه های غربی به جای اعتبار بخشیدن به ایثار پاکستان، پاکستان را به بازی دوگانه متهم کردند.

وی گفت: رسانه های غربی، پاکستان را مسئول شکست آمریکا می دانند، در حالی که پاکستان بیشترین آسیب را به دلیل حمایت از ایالات متحده در جنگ افغانستان متحمل شد و تمام اتهامات به پاکستان زده شد.

نخست وزیر پاکستان ائتلاف آمریکا در جنگ افغانستان را عصر تاریکی برای پاکستان خواند و گفت: شرم آور بود که ما از آمریکا حمایت می کردیم و آمریکا ما را بمباران می کرد. مردم ما داشتند می مردند و آن ها ما را مقصر نیز می دانستند.

عمران گفت: ضرری را که پاکستان به دلیل حمایت از آمریکا متحمل شد، در برابر کمک آمریکا ناچیز بود.

وی گفت: هیچ کشور غربی از آنچه هند در کشمیر انجام می دهد انتقاد نمی کند، اگر کشور دیگری این کار را انجام می داد چقدر سر و صدا می شد؟

وی افزود: بدون حاکمیت قانون، کشور به سراشیبی می رود، دموکراسی با حاکمیت قانون تقویت می شود و از ظهور جنایتکاران جلوگیری می شود. فساد (مالی) نیز به دلیل نبودن حاکمیت قانون است.

عمران خان گفت: پاکستان دارای سه نظام آموزشی انگلیسی، اردو و آموزش دینی است. آموزش به زبان انگلیسی، اردو و آموزش در مدارس دینی، نظام آموزشی کشور را به سه نظام مختلف تبدیل نموده است.

وی گفت: متأسفانه در کشورهای مسلمان اتاق فکر وجود ندارد و به همین دلیل امنیت ملی نیز وجود ندارد.

وی افزود: امنیت ملی زمانی تامین می شود که استراتژی منسجمی وجود داشته باشد و متأسفانه هیچ وقت در کشور در این مورد بررسی نشده است.

وی گفت: باید اندیشکده هایی وجود داشته باشند تا با کسانی که پاکستان را کشوری خطرناک می خوانند مبارزه کنند. این یک امر بدیهی است که هیچ مذهبی اجازه فعالیت تروریستی را نمی دهد.

وی توطئه دشمنان اسلام را رد کرد و گفت: ما مسئول اسلام هراسی در سراسر جهان نیستیم، تصوری که از پاکستان در غرب داده می شود، موجب شده تا فرزندان اتباع پاکستانی مقیم خارج از کشور نیز وقتی به پاکستان بر می گردند، با وحشت برمی گردند.

نخست وزیر پاکستان گفت: راه حل همه مشکلات در حاکمیت قانون نهفته است. دموکراسی در جایی قوی است که حاکمیت قانون وجود داشته باشد.

کد خبر 11169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =