علامه حافظ طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان گفت: از خلفای راشدین و حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و سایر این افراد مکرر در برنامه درسی نام برده شده است

علامه حافظ طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان گفت: زمان آزادی کشمیر و فلسطین نزدیک است. وی طی کنفرانسی مطبوعاتی گفت: در ده روز گذشته دو حادثه در پیشاور رخ داده است که ابتدا یک روحانی مسلمان و سپس یک کشیش را مورد هدف قرار داده اند. وی این حوادث را به شدت محکوم کرد و گفت: مجرمان درگیر به دست عدالت سپرده خواهند شد.

وی با اعلام این که ۵ فوریه در سراسر کشور به عنوان روز همبستگی کشمیر گرامی داشته می شود، گفت: راهپیمایی همبستگی با مظلومان کشمیری روز جمعه ۴ فوریه برگزار خواهد شد و در ۵ فوریه نیز تظاهرات اعتراضی جهت همبستگی با مظلومان کشمیری برگزار می شود. همه احزاب مذهبی و سیاسی روز همبستگی کشمیر را در ۵  فوریه برگزار خواهند کرد. نخست وزیر پاکستان همچنین موضوع کشمیر و فلسطین را در کنفرانس وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی مطرح کردند.

وی گفت: زمان آزادی کشمیر و فلسطین نزدیک است. یک پیام بسیار واضح در"پیام پاکستان" وجود دارد و امضاء همه در آن وجود دارد. همه مکاتب فکری موافقت دارند که تهیه و اجرای برنامه درسی یکنواخت دستاورد بزرگ این دولت است و یک کمیته فدرال در این زمینه وجود دارد. وی افزود: ایمان بدون اهل بیت (ع) و صحابه کامل نمی شود. ایمان بدون حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت حسن (ع) و حسین (ع) کامل نمی شود. از خلفای راشدین و حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت خدیجه (س) و سایر این افراد مکرر در برنامه درسی نام برده شده است. حافظ طاهر محمود اشرفی گفت: همه اهل بیت (ع) و خاندان پیامبر اکرم (ص) در متون درسی ذکر شده است. در کلاس سوم از حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب (ع) یاد شده است. حضرت امام زین العابدین (ع)، حضرت امام جعفر صادق (ع) در برنامه درسی ذکر شده است. علامه حافظ طاهر محمود اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی بین ادیان در ادامه گفت: علمایی که اظهار نگرانی می کنند احتمالاً از وجود این موضوعات در برنامه درسی اطلاع ندارند. علمایی که همچنان نسبت به موضوع نگران هستند به کمیته مربوطه رجوع کنند تا نگرانی آن ها برطرف گردد.

کد خبر 11547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =