آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس مهاد حوزوی "وفاق المدارس شیعه پاکستان" گفت: سقط جنین در جوامع اسلامی به دلیل ترس از فقر و افزایش جمعیت روندی نگران کننده را در پیش گرفته است

آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، رئیس مهاد حوزوی "وفاق المدارس شیعه پاکستان" گفت: سقط جنین در جوامع اسلامی به دلیل ترس از فقر و افزایش جمعیت روندی نگران کننده را در پیش گرفته است. خداوند نه تنها رزق و روزی انسان را تامین نموده است، بلکه رزق و روزی هر جانداری را تامین نموده است. وی گفت: هرکس می آید روزی خودش را می آورد، میهمان هم روزی خودش را می آورد، به همین دلیل در اسلام سفارش شده است که با رعایت اعتدال می توان وام پذیرایی میهمان گرفت، زیرا این وام به زودی بازپرداخت می شود. برای کاهش دادن جمعیت کشور، "وقفه ای" پیشنهاد می شود، هر چند به فرمان خدا، وقفه خود به خود رخ می دهد. قرآن کریم  به صراحت به مادران دستور می دهد که دو سال به فرزندان خود شیر بدهند. معمولاً در این مدت زنان باردار نمی شود، پس از انعقاد نطفه اگر سقط حمل شود، دیه دارد. در مواردی دیه آن تا صد شتر می رسد. سقط جنین در صورتی که جان مادر در خطر باشد جایز است وگرنه جایز نیست. شیردهی به مدت دو سال حق طبیعی کودک است، اما پزشکان تحصیل کرده غربی به جای آن بر مصرف شیر خشک اصرار دارند که نادرست است. شیر مادر بهترین غذای کامل برای سلامتی و رشد کودک است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. وی این اظهارات را طی سخنانی در مسجد امام علی (ع) در جامعه المنتظر، حوزه علمیه مرکزی شیعیان پاکستان در لاهور با محور بررسی مسائل و مشکلات دینی جامعه اسلامی، بیان کرد.

توضیح: بر اساس گزارش های غیررسمی، سقط جنین در جامعه اسلامی پاکستان افزایش یافته و بسیار نگران کننده اعلام شده است. برخی از مردم مسلمان پاکستان از عواقب این گناه بزرگ آگاه نیستند. علما و بزرگان دینی این مسائل را در نشست های عمومی مطرح می کنند تا از مضرات و عواقب این گناه، مردم را آگاه کنند.

کد خبر 11557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =