برگزاری کنفرانس با موضوع “ارتباط میان قرآن و مسیحیت سریانی”

دانشگاه توبینگن آلمان میزبان کنفرانس سه روزه با موضوع “ ارتباط میان قرآن و مسیحیت سریانی” خواهد بود. این کنفرانس پنجم تا هفتم ماه دسامبر سال جاری در دانشگاه توبینگن برگزار می‌شود.

دانشگاه توبینگن آلمان میزبان کنفرانس سه روزه با موضوع “ ارتباط میان قرآن و مسیحیت سریانی” خواهد بود. این کنفرانس پنجم تا هفتم ماه دسامبر سال جاری در دانشگاه توبینگن برگزار می‌شود.

مسیحیت سریانی، یکی از شاخه‌های مسیحیت شرقی است که الهیات و مناسک مذهبی را به زبان سریانی بیان می‌کند. در واقع، زبان سریانی در کنار زبان‌های لاتین و یونانی یکی از سه زبان مهم مسیحیان در دوران مشترک بوده است. حال، مسئولان دانشگاه توبینگن تصمیم گرفته‌اند تا در راستای پیش‌برد یکی از پروژه‌های تحقیقاتی خود با عنوان “ قرآن به عنوان منبعی برای دوران باستان متاخر”، کنفرانسی سه روزه درباره رابطه میان قرآن و مسیحیت سریانی برگزار کنند. این کنفرانس با هدف گردآوری پژوهشگران و محققان مسلمان و مسیحیت در ماه دسامبر برگزار می‌شود.

از این‌رو، مسئولان دانشگاه توبینگن آلمان از محققانی که در راستای گفت‌وگوی میان اسلام و مسیحیت به پژوهش می‌پردازند و یا دانشجویانی که در حوزه‌های قرآن و مسیحیت سریانی، تحقیقاتی انجام داده‌اند، دعوت کرده‌اند تا در این کنفرانس سه روزه شرکت کنند. علاوه بر این، مسئولان دانشگاه توبینگن از علاقمندان به حوزه مطالعات دینی خواسته‌اند تا مقالات خود را درباره رابطه میان قرآن و مسیحیت سریانی تا ششم ماه مه برای مسئولان دانشگاه ارسال کنند. هزینه‌های سفر و اقامت در توبینگن در طول مدت برگزاری کنفرانس توسط دانشگاه پرداخت خواهد شد. اگر مایلید درباره این کنفرانس و موضوعات مربوط به آن بیشتر بدانید به سایت زیر مراجعه کنید:

https://iqsaweb.wordpress.com/2022/03/21/call-for-papers-for-early-career-scholars-the-qur%CA%BEan-and-syriac-christianity-recurring-themes-and-motifs/

منبع: انجمن بین‌المللی مطالعات قرآنی

کد خبر 12025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =