گشت‌وگذار در موزه موسیقی الکترونیک در فرانکفورت

پس از مدت‌ها انتظار، موزه موسیقی الکترونیک در شهر فرانکفورت افتتاح شد. این موزه که در ششم ماه آوریل سال جاری، درهای خود را به سوی علاقمندان باز کرده است، اولین موزه موسیقی الکترونیک در سراسر آلمان به شمار می‌رود.

پس از مدت‌ها انتظار، موزه موسیقی الکترونیک در شهر فرانکفورت افتتاح شد. این موزه که در ششم ماه آوریل سال جاری، درهای خود را به سوی علاقمندان باز کرده است، اولین موزه موسیقی الکترونیک در سراسر آلمان به شمار می‌رود.

پس از هفت سال تلاش، موزه موسیقی الکترونیک در شهر فرانکفورت افتتاح شد. این موزه که قرار بود در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ گشایش یابد، به دلیل مشکلات مالی، دعواهای سیاسی و همچنین شیوع بیماری کرونا، بسته ماند. با این وجود مسئولان موزه، هفته گذشته، درهای آن را به روی علاقمندان باز کردند. این موزه اولین موزه موسیقی الکترونیک در آلمان به شمار می‌رود. حتما می‌دانید که موسیقی الکترونیک گونه‌ای از موسیقی است که در مراحل تهیه آن از سازهای الکترونیک و فناوری موسیقی الکترونیک استفاده می‌شود. به‌طور کلّی فرق عمده آن با انواع دیگر موسیقی در نوع صدای ساخته‌شده به‌وسیله ابزار الکترونیکی است. این موسیقی که حال به عنوان رشته‌ای مستقل شناخته می‌شود، در ابتدا صرفا برای ساخت آثار هنری مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در اواخر دهه شصت میلادی با ایجاد امکانات و ابزارهای لازم، گسترش یافت و توسعه آن تا امروز ادامه دارد. از این‌رو، مسئولان موزه موسیقی الکترونیک فرانکفورت تلاش کرده‌اند تا سازهای مختلف الکترونیک را از دهه ۶۰ میلادی تاکنون در این موزه نمایش دهند. به طور مثال در موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند با دستگاه‌هایی مانند گرامافون، سیتی سایزر و گیتار برقی در دوره‌های مختلف تاریخی آشنا شوند. همچنین در این موزه ۲۰ هزار صفحه گرامافون از سراسر جهان وجود دارد. علاوه بر این‌ها در بخش‌هایی از موزه می‌توان به موسیقی‌های ساخته شده توسط سازهای الکترونیک گوش داد.

موزه موسیقی الکترونیک که در قلب شهر قرار گرفته است، فضایی در حدود ۵۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده است. شهرداری فرانکفورت برای تاسیس این موزه تاکنون نیم میلیون یورو هزینه کرده است و مسئولان شهر امیدوارند که این موزه با جذب گردشگران بیشتر به رونق بیشتر شهر فرانفکورت کمک کند.

منبع: هسن‌شو

لینک گزارش:

https://www.hessenschau.de/kultur/techno-museum-momem-wird-eroeffnet-das-erwartet-die-besucher,christian-arndt-momem-100.html

کد خبر 12039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =