برگزاری نمایشگاهی درباره اقلیت‌های قومی در پارلمان آلمان

پارلمان مرکزی آلمان)بوندستاگ (چندی پیش، میزبان نمایشگاهی درباره اقلیت‌های قومی در این کشور بود. برگزارکنندگان این نمایشگاه تلاش کردند تا شهروندان آلمانی را با زندگی و شرایط اقلیت‌های قومی در آلمان آشنا کنند.

منبع: سایت اسلام

پارلمان مرکزی آلمان(بوندستاگ ) چندی پیش، میزبان نمایشگاهی درباره اقلیت‌های قومی در این کشور بود. برگزارکنندگان این نمایشگاه تلاش کردند تا شهروندان آلمانی را با زندگی و شرایط اقلیت‌های قومی در آلمان آشنا کنند.

هفته گذشته، بوندستاگ آلمان میزبان نمایشگاهی با عنوان "اینجا اقلیت به چه معناست؟" بود. این نمایشگاه به زندگی، فرهنگ و زبان چهار اقلیت قومی در آلمان مانند سینتی، روما، سوربی و وند پرداخت. این چهار گروه، قرن‌های متمادی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. نقطه اوج رنج‌های آنها زمانی بود که از سوی سوسیال ناسیونالیست ها یا نازی ها مورد شکنجه و تعقیب قرار می‌گرفتند. همچنین بسیاری از آن‌ها در اردوگاه‌های کار اجباری به قتل رسیدند. اقلیت‌های قومی آلمان هنوز هم قربانی تبعیض و نژادگرایی هستند. بنابراین، هدف از برگزاری نمایشگاه مذکور، آشنایی شهروندان آلمان  با فرهنگ‌ها، زبان‌ها و هویت‌های مختلف در این کشور بود. این نمایشگاه قرار است در مکان‌های دیگری جز پارلمان آلمان نیز برگزار شود.

اشتفان سیدلر یکی از نماینده بوندستاگ در این باره گفت: «وجود گروه‌های اقلیت در آلمان اهمیت زیادی دارد و شرایط زندگی آنان باید مورد توجه قرار گیرد. به اعتقاد من، نمایندگان بوندستاگ و تمام اعضای هیات دولت در سطح ایالت‌ها و فدرال باید به فکر گروه‌های اقلیت باشند. به همین دلیل، من از برگزاری نمایشگاه در بوندستاگ آلمان بسیار استقبال کردم. متأسفانه، اطلاعات و دانش کافی در مورد چهار اقلیت قومی در آلمان وجود ندارد. به همین دلیل است که باید نمایشگاه‌ها و پروژه‌های بیشتری برای آگاه‌سازی عمومی درباره گروه‌های اقلیت برگزار شود. ما همچنین باید بررسی کنیم که چگونه به عموم مردم آموزش دهیم و آن‌ها را آگاه کنیم که گروه‌های اقلیت بخشی جدایی ناپذیر و ارزشمند از جامعه آلمان هستند.»

سیدلر امیدوار است که نمایشگاه «اقلیت در اینجا به چه معناست؟» در سراسر آلمان با استقبال بسیار خوبی مواجه شود و توجه شهروندان در سراسر این کشور را جلب کند.

حال که بسیاری از نمایندگان بوندستاگ به فکر حمایت از اقلیت‌های قومی در آلمان افتاده‌اند، بسیاری از خود می‌پرسند که چرا هیچ‌کس از مهاجران و گروه‌های مذهبی مانند مسلمانان حمایت نمی‌کند. شاید برای نمایندگان پارلمان، گروه‌های اقلیت مهم تنها شهروندانی هستند که نسل در نسل در آلمان متولد و بزرگ‌ شده‌اند. این در حالی است که از سال ۲۰۱۵، گروه‌های زیادی از مهاجران اهل سوریه و عراق به آلمان مهاجرت کرده‌اند و هنوز کسی به فکر آن‌ها نیست. شاید روزی برسد که این گروه نیز مورد توجه بیشتر مسئولان در آلمان قرار گیرند.

لینک گزارش:

https://islam.de/33864

کد خبر 12050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =