آغاز طرح پنج ساله توسعه بخش آموزش عالی در پاکستان

آمریکا با هزینه ۱۹ میلیون دلار آمریکایی اجرای برنامه پنج ساله ای را برای توسعه بخش آموزش عالی در پاکستان آغاز کرد. این برنامه جهت ارتقاء آموزش عالی، پروژه های تحقیقی و استحکام بخش آموزش عالی در ۱۵ دانشگاه دولتی پاکستان آغاز شد.

براساس این گزارش دولت ایالات متحده از طریق آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در پاکستان با دولت پاکستان طی یک برنامه پنج ساله با هزینه ۱۹ میلیون دلاری با هدف بهبود سیستم آموزش عالی در پاکستان و افزایش اشتغال همکاری برای جوانان فارغ التحصیل شده از دانشگاه های پاکستانی آغاز کرد. راه اندازی این پروژه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین آمریکا و پاکستان نمونه دیگری از همکاری های گسترده دو کشور است.

بر اساس این برنامه، ۱۵ دانشگاه دولتی، از جمله پنج دانشگاه بانوان در پاکستان، برای بهره مندی از تجربیات موفق در تدریس، تحقیق، نظم و استحکام آموزشی همکاری خواهند کرد. دانشگاه‌های مذکور توسط این پروژه فرصت‌های تحقیقاتی، آموزشی، مهارت‌ های حرفه ای، پشتیبانی و مشاوره برای کاریابی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. جولی کوین، مدیر" USAID " در پاکستان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه گفت: مفتخر هستیم که با کمیسیون آموزش عالی پاکستان در این پروژه همکاری می کنیم. وی گفت: تحت فعالیت تقویت سیستم آموزش عالی پاکستان (HESSA)، دانشگاه‌های قوی در پاکستان راه ‌اندازی خواهند شد که دانشجویان را به تجربه آموزشی و پژوهشی مورد نیاز برای به کارگیری بهتر آن ها در بازارهای محلی مجهز ‌کند. این پروژه جوانان با استعداد را برای مهارت های مورد نیاز و دست یافتن شغل آماده می کند. دکتر طارق بنوری، رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان طی سخنانی گفت: برنامه "HESSA" ابتکاری مبتنی بر نوآوری است.

(روزنامه نوای وقت: مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱).

کد خبر 12247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =