راه‌اندازی کمپین خیابانی برای آگاه‌سازی شهروندان اروپا درباره دین اسلام

۱۲ کشور اروپایی از جمله آلمان به تازگی شاهد کمپین خیابانی “من یک مسلمانان هستم” بودند. این کمپین که ۸ سال پیش با هدف معرفی دین اسلام به شهروندان غیرمسلمان در اروپا راه‌اندازی شده بود، در دو سال گذشته به دلیل بحران کرونا نتوانست فعالیتی انجام دهد.

 کشورهای اروپایی از جمله آلمان به تازگی شاهد کمپین خیابانی “من یک مسلمانان هستم” بودند. این کمپین که ۸ سال پیش با هدف معرفی دین اسلام به شهروندان غیرمسلمان در اروپا راه‌اندازی شده بود، در دو سال گذشته به دلیل بحران کرونا نتوانست فعالیتی انجام دهد.

کمپین خیابانی “ من یک مسلمان هستم” هشت سال پیش توسط جامعه ملی گوروش در اروپا راه‌اندازی شد. اعضای این سازمان می‌خواستند، تصورات غلط و تبلیغات منفی علیه اسلام را از میان بردارند. از این‌رو، تصمیم گرفتند تا هر سال در ماه مه، در شهرهای مختلف اروپا جمع شوند و اسلام را به شهروندان غیرمسلمان معرفی کنند. این در حالی است که دو سال پیش، به دلیل شیوع کرونا در جهان، اعضای این کمپین مجبور شدند تا فعالیت خود را متوقف کنند. حال با کاهش بحران کرونا در اروپا، کمپین خیابانی “من یک مسلمانان هستم” دوباره کار خود را آغاز کرده است. این کمپین به مسلمانان امکان می‌دهد تا از یک‌سو با سایر شهروندان اروپا آشنا شوند و از سوی دیگر، واقعیت اسلام را نیز برای آن‌ها توضیح دهند. چندی پیش، اعضای کمپین برای ششمین بار در ۱۲ کشور اروپایی جمع شدند. آن‌ها این‌بار نیز تلاش کردند تا شهروندان ۲۰۰ مکان مختلف در سراسر اروپا را با اسلام واقعی آشنا کنند. شعار امسال کمپین “ایجاد ارتباط و از بین رفتن تعصبات” بوددر آلمان نیز، غرفه‌هایی در برلین، هامبورگ، برمن، هانوفر، کلن، فرانکفورت، مونیخ و غیره برپا شد. منابع مالی این کمپین از منابع مالی شخصی و توسط اعضای مساجد تامین می‌شود.

عثمان یوسف، رئیس بخش ارتباطات جامعه ملی گوروش درباره این کمپین گفت:«این کمپین موجب آشنایی مسلمانان و غیرمسلمانان در یک فضای آرام و غیررسمی می‌شود. بسیاری از مردم، چیزهایی را که برایشان "ناشناخته" یا "بیگانه" است، رد می‌کنند. به همین‌ دلیل، ما می‌خواهیم با کمپین خود، اطلاعات درباره اسلام را در جامعه اروپا افزایش دهیم و هرگونه پیش داوری درباره این دین آسمانی را از بین ببریم. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد پیش‌داوری علیه اسلام در شهرهایی که شهروندان مسلمان کمتری دارد، بیشتر است.»

محمد چوبان از برمن که در کمپین مذکور شرکت داشته است نیز گفت: «گفت‌وگو با مردم و آشنا کردن شهروندان غیرمسلمان با دین اسلام، اهمیت زیادی دارد. امسال، رهگذران بسیاری به غرفه‌های ما آمدند و درباره مسلمانان و اسلام سؤالاتی پرسیدند. بسیاری نیز نگرانی‌های خود درباره باورهای اسلامی را با ما اشتراک گذاشتند. با این حال، ما تلاش کردیم به آن‌ها نشان دهیم که نگرانی آن‌ها کاملا بی‌مورد است. خوشبختانه همه آن‌ها با لبخند رضایت از غرفه خارج شدند.»

محمد چاغلایان، از اعضای جامعه ملی گوروش در هسن نیز درباره این کمپین گفت:« ما برای برگزاری کمپین، ۱۱۸ داوطلب و ۱۲ انجمن در اختیار داشتیم. داوطلب‌ها ۳۸۸۰ گل رز را در میان شهروندان پخش کردند و با ۹۲۰۰ نفر از غیرمسلمانان نیز به گفت‌وگو پرداختند. من فکر می‌کنم که تداوم این کمپین باعث می‌شود تا تعصبات علیه اسلام و مسلمانان در سراسر اروپا از بین برود. حتی امسال،‌شهردار نیز از غرفه ما در هانائو بازدید کرد که جای قدردانی دارد. چرا که بازتاب کار او در روزنامه‌ها موجب می‌شود تا تعداد بیشتری از شهروندان با کمپین ما آشنا شوند.»

منبع: اسلامیک

لینک گزارش:

https://www.islamiq.de/2022/05/22/muslime-stellen-sich-vor-strassenaktion-gegen-vorurteile/

کد خبر 12319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =