گزارش مجله کلیسای کاتولیک علیه همجنس‌گرایان در آلمان مناقشه‌برانگیز شد

موضع گیری یکی از مجلات وابسته به کلیسای کاتولیک آلمان علیه همجنس‌گرایان جنجال‌ساز شده است. صاحبان این مجله، چندی پیش، گزارشی را با عنوان “آیا شما هم با همجنسگراها مخالفید؟” به چاپ رساندند و در آن، مخالفت خود با همجنس‌گرایی را اعلام کردند.

موضع گیری یکی از مجلات وابسته به کلیسای کاتولیک آلمان علیه همجنس‌گرایان جنجال‌ساز شده است. صاحبان این مجله، چندی پیش، گزارشی را با عنوان “آیا شما هم با همجنسگراها مخالفید؟” به چاپ رساندند و در آن، مخالفت خود با همجنس‌گرایی را اعلام کردند. صاحبان مجله “تو” پس از چاپ این گزارش، در شبکه‌های اجتماعی آلمانی زبان به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.
در صفحات ابتدایی آخرین شماره مجله “تو”، آمده است:« این مجله توسط یک گروه از جوانان کاتولیک برای آگاه‌سازی همسن‌وسال‌های خود در آلمان، اتریش و سوئیس منتشر و توزیع می‌شود.» حال، گزارش این مجله علیه همجنسگرایان در آلمان مناقشه‌ برانگیز شده است. نویسنده گزارش مذکور، پنج استدلال ضد همجنس‌گرایی برای مخاطبان جوان مطرح کرده است. مایکل چک، سردبیر مجله “تو” در این باره گفت:«یک نوجوان کاتولیک به ما گفت که همکلاسی‌هایش از او مدام سوال می‌کنند که موضع کلیسا درباره همجنس‌گرایان چیست. ما هم براساس پرسش مطرح شده، گزارشی را تهیه کردیم. »
بر اساس این گزارش، اکثر مسیحیان در آلمان پذیرفته‌اند که زندگی بر پایه دستورات خداوند باعث خوشبختی می‌شود. نویسنده در ابتدا تاکید کرده که خداوند همه انسان‌ها را دوست دارد، اما در ادامه به این نکته می‌پردازد که افراد همجنس‌گرا بهتر است از جامعه دور بمانند. سپس در گزارش این سوال مطرح شده که آیا همجنسگرایی یک بیماری است؟
گزارش مذکور پس از انتشار با انتقاد شدید کاربران در توییتر مواجه شد. بسیاری نظرات منتشرشده در این گزارش را وحشتناک و منزجرکننده دانستند. اما آیا به راستی این نظرات، عامل نفرت‌پراکنی در جامعه است؟ مایکل چک به این سوال پاسخ داده است:« من نمی‌فهمم که چرا یک عده ناراحت شده‌اند. همجنس‌گرایی با طبیعت انسان و دستورات خداوند مطابقت ندارد. ما باید بیشتر درباره آنچه ما را انسان می‌کند، صحبت کنیم. همچنین ما باید اطلاعات بیشتری درباره بدن خود به دست آوریم.»
این گزارش که بدون نام نویسنده منتشر شده است، همچنین بحث های زیادی را در اسقف‌نشین آگسبورگ ایجاد کرد. این در حالی است که اعضای اسقف‌نشین آگسبورگ به طور منظم به تولید محتوای مجله کمک می‌کنند و انتشارات سنت اولریش که زیر نظر آن‌ها فعالیت دارد، در توزیع مجله “ تو” شریک است. با این اوصاف، گروهی از اعضای اسقف‌نشین به چاپ گزارش مذکور انتقاد کرده‌اند و آن را تبعیض‌آمیز خوانده‌اند. این در حالی است که بخش آموزش مذهبی در اسقف‌نشین آگسبورگ به طور مرتب از نوجوانان و جوانان می‌خواهد که مطالب مجله “ تو” را مطالعه کنند. آن‌ها همچنین بخش‌هایی از گزارش‌های این مجله را در
کلاس‌های درس خود مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. حال عجیب است که برخی از اعضای این اسقف‌نشین با اعتراضات شبکه‌های اجتماعی همسو شده‌اند و اعلام کرده‌اند که گزارش‌های این مجله برای جامعه مشکل‌ساز خواهد بود!

منبع:شبکه رادیو و تلویزیون بایرن
لینک گزارش:

https://www.br.de/nachrichten/bayern/argumente-gegen-homosexualitaet-you-magazin-in-der-
kritik,T7QK87p

کد خبر 12460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =