ایالت نیدرزاکسن برای اولین‌بار میزبان دوسالانه هنر شد

برای اولین‌بار، شرق فریزلند در ایالت نیدرزاکسن آلمان، میزبان دو سالانه هنر آلمان شده است. این فستیوال بزرگ که به تازگی در ۱۷ مکان در منطقه شرق فریزلند برپا شده است، تا ۴ سپتامبر سال جاری ادامه دارد.

برای اولین‌بار، شرق فریزلند در ایالت نیدرزاکسن آلمان، میزبان دو سالانه هنر آلمان شده است. این فستیوال بزرگ که به تازگی در ۱۷ مکان در منطقه شرق فریزلند برپا شده است، تا ۴ سپتامبر سال جاری ادامه دارد.
تابستان که از راه می‌رسد، منطقه شرق فریزلند در ایالت نیدرزاکسن آلمان به مقصد پرشور برای گردشگران علاقمند به حوزه فرهنگ تبدیل می‌شود. در این دوران، نه تنها گالری‌های هنری و موزه دولتی با نمایشگاه‌های جذاب مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند، بلکه جشنواره‌های موسیقی نیز مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند. از این‌ رو، مسئولان این منطقه تصمیم گرفتند تا در سال جاری، یک نمایشگاه بزرگ برای ارائه آثار هنری و فرهنگی در شرق فریزلند برگزار کنند و بدین‌ ترتیب اولین دوسالانه هنر در این منطقه شکل گرفت. اینا گراتز از موسسان دو سالانه هنر شرق فریزلند در این باره گفت:« در ابتدا، ایده ما متفاوت بود. می‌خواستیم پنج هنرمند را به پنج مکان در سراسر آلمان دعوت کنیم. اما دوستان به توسعه این ایده کمک کردند و پروژه رشد کرد. بدین‌ ترتیب، پنج مکان به ۱۷ و پنج هنرمند به ۳۰ هنرمند تبدیل شد و دو سالانه شکل گرفت.»
حال می‌توان نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، عکس‌ها و اینستالیشن‌های ویدئویی را مشاهده کرد که در سراسر منطقه شرق فریزلند و حتی فراتر از آن به نمایش درآمده است. ایلکا اردوینز، سخنگوی دوسالانه در این باره گفت:« برگزاری دوسالانه موجب می‌شود که مکان‌های تاریخی و فرهنگی منطقه شرق فریزلند مورد توجه عموم قرار گیرند. ما در شرق فریزلند، پارک‌ها و قلعه‌های تاریخی زیادی داریم، اما برخی از این مناطق به ندرت در معرض توجه قرار می‌گیرند.
در ابتدا قرار بود که آثار هنری و فرهنگی تنها در فضای باز به نمایش درآیند، اما در طول آماده‌سازی نمایشگاه، فضاهای بسته نیز به فضای دوسالانه اضافه شدند.»
تمرکز اصلی نمایشگاه امسال بر روی هنر و مناظر است و چشم‌اندازهای طبیعی و فرهنگی منطقه شرق فریزلند موضوع بسیاری از آثار تاریخی است.
بازدیدکنندگانی که بخواهند به طور کامل از دوسالانه بازدید کنند،‌ باید مسیر ۲۵۰ کیلومتری را طی کنند. به همین دلیل مسئولان شهری، سه مسیر دوچرخه‌سواری را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌اند. گراتز از موسسان دو سالانه هنر شرق فریزلند در این باره توضیح داد: «مسیر دوسالانه در میان اماکن فرهنگی و مناظر جذاب شهر در نظر گرفته شده است و به همین دلیل ما اصرار داریم که افراد از دوچرخه برای رفت‌وآمد استفاده کنند تا به خوبی بتوانند با منطقه آشنا شوند.»

منبع:سایت رادیو و تلویزیون شمال آلمان
لینک گزارش:


https://www.ndr.de/kultur/kunst/niedersachsen/Ostfriesland-Biennale-praesentiert-Kunst-rund-um-
Ems-und-Dollart,biennale242.html

کد خبر 12462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =