خشم رهبران سیاسی و مذهبی و هنرمندان پاکستان از اهانت به اسلام در هند

اهانت دو مسئول بلند پایه حزب بهاراتیا جاناتا پارتی حزب راستگرای هندو حزب حاکم هند در اهانت به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلامی، واکنش های تند احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان را در پی داشته است.

اهانت دو مسئول بلند پایه حزب بهاراتیا جاناتا پارتی حزب راستگرای هندو حزب حاکم هند در اهانت به مقدسات اسلامی و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلامی، واکنش های تند احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان را در پی داشته است.

در نشست رهبران شورای همبستگی ملی متشکل از ۳۰ حزب شیعه و سنی موضوع اهانت به مقدسات اسلامی در اسلام آباد این اقدام دولت هند را به شدت محکوم کردند. در بیانیه ای که پس از این نشست منتشر شد آمده است، احزاب شیعه و سنی در قبال اهانت به مقدسات در هند موضع یکسانی دارند. دولت پاکستان و جهان اسلام باید در قبال این موضوع موضع واحدی اتخاذ کنند.

یک روز پس از اهانت مسئولان هندی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) وزارت امور خارجه این کشور کاردار سفارت هند را به وزارت خارجه فراخواند. وزارت امور خارجه اعلام کرد این اقدام ضد اسلامی باعث خشم مسلمانان جهان شده است.

پس از آن ارتش پاکستان نیز اهانت دو عضو مطرح حزب حاکم هند به ساحت مقدس اسلام را به شدت محکوم کرد. سخنگوی ارتش پاکستان در پیام توئیتری اعلام کرد : این سخنان نشان داد که حزب حاکم هند از مسلمانان و اقلیت های مذهبی نفرت زیادی دارد. نمایندگان مجلس سنای پاکستان در اعتراض به این اقدام  ضد اسلامی روز جمعه روبروی سفارت هند در اسلام آباد تجمع اعتراضی برگزار خواهند کرد. نمایندگان مجلس در نشست روز سه شنبه ۱۷ خرداد دولت هند را متهم به اسلام ستیزی کردند.

صادق سنجرانی؛ رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: بزودی قطعنامه ای در مذمت و محکومیت اقدام هند در اهانت به اسلام در صحن مجلس به تصویب قاطع نمایندگان خواهد رسید و این قطعنامه به نماینده سازمان ملل در اسلام آباد ارائه خواهد شد.

احزاب مذهبی شیعه و سنی نیز همگی با صدور بیانیه ای از مسلمانان خواستند در مقابل این اقدام دولتی هند سکوت نکرده صدای اعتراض خود را به جهانیان برسانند.

از سوی دیگر هنرمندان پاکستانی نیز سخنان ضد اسلامی اخیر دو مسئول ارشد حزب حاکم هند را محکوم کردند.

شان هنرمند معروف پاکستانی با به اشتراک گذاشتن تصاویر هنرمندان مشهور مسلمان هندی از جمله سلمان خان عامر خان و شاهرج خان گفت: ایا آنها شرم نمی کنند که در قبال توهین به اسلام سکوت کرده اند.

عدان صدیقی دیگر بازیگر مشهور سریال های تلویزیونی پاکستان نیزگفت: حزب بهاراتیا جاناتا پارتی سکان دار قدرت در هند باید از این عمل ضد اسلامی شرمنده باشد . ما خواهان اقدام علیه عاملان این توهین ضد اسلامی هستیم.

فیصل قریشی از دیگر بازیگران مشهور پاکستان و احمد علی بت کمدین نیز اقدام ضد اسلامی در هند را محکوم کرد.

اقدام "نوپور شارما" سخنگوی حزب بهاراتیا جاناتا پارتی و "ناوین کومار جیندال" مسئول رسانه ای وی در اهانت به مقدسات اسلامی واکنش های شدیدی در پاکستان و دیگر کشورهای اسلامی داشته است.

منبع  و تاریخ خبر: روزنامه جنگ – ۱۹ خرداد

کد خبر 12473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =