تلاش واتیکان برای توسعه فرهنگ مسیحی در آلمان

مرکز کلیسای کاتولیک در جهان، به عنوان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور دنیا نیز شناخته می‌شود. واتیکان تلاش می‌کند تا مسیحیت را در سطح جهان گسترش دهد و از این‌رو، با بسیاری از کشورهای جهان از جمله آلمان، روابط گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی دارد. به طور مثال، آلمان‌ و واتیکان در سال‌های اخیر، پروژه‌های مشترکی در حوزه‌های پیشگیری و حل مناقشات، پناهجویان و مهاجران، حفاظت از محیط زیست، بحران آب و هوا و حفظ نظم جهانی داشته‌اند. همچنین آلمان تلاش می‌کند تا در حوزه تبادلات آکادمیک نیز با واتیکان همکاری کند.

مرکز کلیسای کاتولیک در جهان، به عنوان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور دنیا نیز شناخته می‌شود. واتیکان تلاش می‌کند تا مسیحیت را در سطح جهان گسترش دهد و از این‌رو، با بسیاری از کشورهای جهان از جمله آلمان، روابط گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی دارد. به طور مثال، آلمان‌ و واتیکان در سال‌های اخیر، پروژه‌های مشترکی در حوزه‌های پیشگیری و حل مناقشات، پناهجویان و مهاجران، حفاظت از محیط زیست، بحران آب و هوا و حفظ نظم جهانی داشته‌اند. همچنین آلمان تلاش می‌کند تا در حوزه تبادلات آکادمیک نیز با واتیکان همکاری کند.
پوشش اخبار و تفسیر انجیل 
همان‌طور که گفته شد، واتیکان تلاش می‌کند تا اندیشه‌های مسیحیت را در سطح جهان گسترش دهد. تاسیس رادیو و سایت خبری واتیکان به ترتیب در سال‌های ۱۹۳۱ و ۲۰۱۵ در همین راستا صورت گرفته است. این دو رسانه با هدف پاسخگویی بهتر به پیروان دین مسیحیت و آشنایی افراد با فرهنگ و ارزش‌های این دین تاسیس شده‌اند. رادیو واتیکان علاوه بر پخش اخبار به زبان‌های مختلف، تلاش دارد تا با تفسیر انجیل و توضیح درباره باورهای مسیحی، این دین را در جهان توسعه دهد. در سایت خبری واتیکان نیز، اخبار و اطلاعات مهم به بیش از ۳۰ زبان دنیا از جمله آلمانی نوشته می‌شود. بنابراین اعضای کلیسای کاتولیک در آلمان می‌توانند اخبار مهم در حوزه مسحیت را از طریق این سایت دنیال کنند. لینک زیر می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های این رسانه‌ها در اختیارتان قرار دهد:


https://www.vaticannews.va/de/ueber-uns.html

توسعه فرهنگ مسیحی
تاسیس سایت واتیکان نیز از دیگر اقدامات کلیسای جهانی کاتولیک در راستای توسعه فرهنگ مسیحی است. این سایت به ۱۰ زبان دنیا از جلمه آلمانی، اطلاعات مفیدی درباره منطقه واتیکان، فعالیت‌های کلیسای کاتولیک و همچنین تقویم مراسم مذهبی در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. اعضای کلیسای کاتولیک در آلمان از کاربران این سایت به شمار می‌روند. از طریق سایت زیر می‌توانید درباره این سایت اطلاعات بیشتری به دست آورید:


https://www.vatican.va/content/vatican/en.html

تبادلات آکادمیک
مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی در واتیکان، پروژه‌های مشترک زیادی با کشورهای مختلف از جمله آلمان دارند. در این راستا، موسسه تبادلات آکادمیک آلمان همان‌طور که در تمام کشورهای جهان، برای توسعه همکاری میان دانشگاه‌ها و انتقال دانشجو عمل می‌کند، در واتیکان نیز این کار را انجام می‌دهد. اعضای این موسسه تلاش می‌کنند تا برای دانشجویان و محققان آلمانی که تمایل دارند تا در واتیکان به ادامه تحصیل بپردازند، بورسیه‌های تحصیلی و پژوهشی ارائه دهند. از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌های موسسه تبادلات آکادمیک آلمان
به دست آورید:


https://www.daad.de/de/laenderinformationen/europa/vatikanstadt/ueberblick-bildung-und-
wissenschaft/

منابع: موسسه تبادلات آکادمیک آلمان، سایت خبری واتیکان، سایت واتیکان

کد خبر 12680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =