نمک نقره‌ای؛ فستیوال بین‌المللی درباره علوم و رسانه‌های جدید

شهر هاله آلمان این روزها میزبان فستیوال بین‌المللی “نمک نقره‌ای” است. تمرکز این فستیوال بر حوزه علم و رسانه است و تلاش می‌کند با ارائه فیلم‌های جذاب و برنامه‌های هنری متنوع، برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی به پرسش‌هایی درباره علوم و رسانه‌های جدید و همچنین زندگی انسان‌ها در آینده پاسخ دهد.

شهر هاله آلمان این روزها میزبان فستیوال بین‌المللی “نمک نقره‌ای” است. تمرکز این فستیوال بر حوزه علم و رسانه است و تلاش می‌کند با ارائه فیلم‌های جذاب و برنامه‌های هنری متنوع، برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی به پرسش‌هایی درباره علوم و رسانه‌های جدید و همچنین زندگی انسان‌ها در آینده پاسخ دهد.
۳۰۰ سال پیش، یوهان هاینریش شولتز، دانشمند آلمانی با انجام آزمایش‌هایی بر نقره کلرید و نیترات نقره و همچنین مطالعاتی در زمینه نور توانست تاثیر به‌سزایی در تکامل عکاسی داشته ‌باشد. او در سال ۱۷۲۷ میلادی پی برد که املاح نقره( پودری نقره‌ای رنگ) در اثر تابش نور سیاه می‌شوند. هاینرش شولتز نتایج این آزمایش‌ها را منتشر کرد، اما تا بعد از مرگش نتایج تحقیقات او فراگیر نشد.
از این‌رو، مسئولان شهر هاله، برای گرامیداشت یاد او، نام فستیوال بین‌المللی علم و رسانه شهر خود را “ نمک نقره‌ای” گذاشته‌اند و هر سال، آن را در هاله برگزار می‌کنند. امسال، این جشنواره از پانزدهم ماه جاری آغاز شده و تا نوزدهم ژوئن ادامه خواهد داشت. فستیوال “ نمک نقره‌ای” از یک سو به بالابردن آگاهی عمومی در حوزه علوم و رسانه‌های جدید کمک می‌کند و از سوی دیگر، اطلاعات مفیدی در اختیار متخصصان این رشته‌ها قرار می‌دهد. این جشنواره تلاش می‌کند با ارائه فیلم‌های جذاب و برنامه‌های هنری متنوع، برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی به سوالاتی مانند “علوم جدید چگونه به بهبود زندگی ما کمک می‌کنند؟” ، “ما چطور می‌توانیم زندگی مسالمت‌آمیزی در کنار یکدیگر داشته باشیم و منابع کمتری را هدر دهیم؟” و یا “زمین در آینده چه شرایطی خواهد داشت؟” پاسخ دهد. اگر مایلید اطلاعات بیشتری درباره این جشنواره به دست آورید، به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.silbersalz-festival.com/de

منبع: سایت فستیوال نمک نقره‌ای

کد خبر 12683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =