نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان برگزار می شود

نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان در روزهای ۱۰ تا ۱۷ جولای ۲۰۲۲(۱۹-۲۶ تیرماه ۱۴۰۱)  در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می شود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان در روزهای ۱۰ تا ۱۷ جولای ۲۰۲۲(۱۹-۲۶ تیرماه ۱۴۰۱)  در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان فیلم‌های رقابتی از کشورهای مختلف جهان و همچنین فیلم‌هایی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد. حدود ۱۰۰ فیلم در چارچوب جشنواره طی برنامه های مختلف به نمایش در می آید.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان با فیلم «آمریکاتسی» (آمریکایی) ساخته مایکل گورجیان آغاز می‌شود. مراسم افتتاحیه رسمی جشنواره ۱۹ تیرماه در سالن کنسرت آرام خاچاتوریان برگزار می شود. این جشنواره با فیلم «جمهوری پنهان» ساخته گارین هوانیسیان بار دیگر در تالار کنسرت آرام خاچاتوریان این بار در ۲۶ تیرماه به پایان می رسد.

جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان جشنواره با حمایت وزارت آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود. شهرداری ایروان حامی اصلی جشنواره امسال است.[۱]

ملاحظه کارشناسی:  سال‌ها اشتیاق و عشق به سینما در ارمنستان، منجر به تأسیس جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلو طلایی ایروان در سال ۲۰۰۴ شد. نام جشنواره فیلم به زردآلو، میوه بومی ارمنستان اشاره دارد و رنگ گرم زردآلو حتی بر روی پرچم سه رنگ ارمنستان نیز دیده می‌شود. پس از گذشت ۱۹ سال از برگزاری این جشنواره، ایروان بسرعت به مقصدی برتر برای فیلمسازان منطقه‌ای، به ویژه آنهایی که ارزش‌های جهانی صلح، هماهنگی فرهنگی و درک متقابل را پیش می برند، تبدیل شده است. هرساله فیلم سازان کشورمان در این جشنواره حضور فعال دارند، به طوریکه در بعضی از دوره‌ها موفق به کسب جایزه هم شده‌اند.

منبع:

[1] https://www.gaiff.am/news/about-100-films-will-be-screened-within-the-framework-of-the-19th-golden-apricot-international-film-festival

کد خبر 12793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =