یادبود اولین جنگ بالکان در موزه ملی تاریخ صوفیه

روابط عمومی موزه ملی تاریخ صوفیه اعلام کرد که نمایشگاهی با نام داستانی درباره جنگ در محل لابی این موزه، به مناسبت صد و دهمین سالگرد آغاز جنگ اول بالکان (1912-1913) افتتاح کرده است. 

روابط عمومی موزه ملی تاریخ صوفیه اعلام کرد که نمایشگاهی با نام داستانی درباره جنگ در محل لابی این موزه، به مناسبت صد و دهمین سالگرد آغاز جنگ اول بالکان (1912-1913) افتتاح کرده است. نمایشگاه از مجموعه­ ای از کارت پستال­هایی تشکیل شده که تاریخ جنگ را به ترتیب زمانی حوادث نشان می­ دهد. حوادث به ترتیب عبارتند از بسیج عمومی نیروها در سپتامبر 1912، پیروزی بلغارها در لوزنگراد، نبرد سخت کاتالکا و زندگی روزمره سربازان بلغاری و تسخیر قلعه آدریانوپل که تا آن زمان تسخیرناپذیر انگاشته می­شد.  

جنگ اول بالکان نقطه عطفی در تاریخ معاصر بلغارستان است. در این نبرد، افسران و سربازان بلغاری با روحیه میهن­ پرستی و فداکاری و پایبندی به آرمان­های ملی و اتحاد بلغارها با دشمنان مقابله کردند.

از دیگر آثار جالب توجه در این نمایشگاه می توان به آثار لازار یوردانوف و هارالامپی تاچف اشاره کرد که برخی از آن­ها برای اولین بار در معرض دید عموم قرار گرفته است. لازار یوردانوف در مقدونیه متولد شد و از مدرسه نظامی صوفیه و آکادمی هنر صوفیه فارغ التحصیل شد. او به عنوان یک هنرمند جنگ برای وزارت جنگ بلغارستان کار کرد. هارالامپی تاچف اولین هنرمند دکوراسیون بلغاری بود. او نشان رسمی صوفیه را طراحی کرد و برای بسیاری از ساختمان ها در بلغارستان، از جمله کلیسای جامع سنت الکساندر نوسکی صوفیه و مقبره باتنبرگ، طرح های بیرونی و داخلی ایجاد کرد.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/339177-first-balkan-war-commemorated-at-sofia-exhibition

کد خبر 13474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =