برگزاری جشنواره جوامع فرهنگی  با مشارکت گسترده بین المللی در قطر

بمشارکة دولیة کبیرة.. انطلاق مهرجان المجتمعات الثقافیة فی قطر الجزیرة-جشنواره جوامع فرهنگی در دوحه مرکز قطر، در میدان پرچم ها در نزدیکی پارک موزه هنر اسلامی ، به عنوان بخشی از طرح سال های فرهنگی که امسال فرهنگ های برجسته در غرب آسیا ، شمال آفریقا و جنوب آسیا را جشن می گیرد ، راه اندازی شده است.

برگزاری جشنواره جوامع فرهنگی  با مشارکت گسترده بین المللی در قطر

جشنواره جوامع فرهنگی در دوحه مرکز قطر، در میدان پرچم ها در نزدیکی پارک موزه هنر اسلامی ، به عنوان بخشی از طرح سال های فرهنگی که امسال فرهنگ های برجسته در غرب آسیا ، شمال آفریقا و جنوب آسیا را جشن می گیرد ، راه اندازی شده است.

سفارتخانه های بسیاری از کشورها در این جشنواره که تا 15 اکتبر(شنبه 23 مهر ماه) ادامه خواهد داشت ، با ارائه برنامه هایی که بازتاب دهنده ی فرهنگ مردمان آن کشورهاست از نمایش تئاتر تا تابلوهایی شامل اطلاعات کشورها ، شرکت کرده اند.

موزه های  کشور قطر در بیانیه ای که در سایت الجزیره نیز انتشار یافت ، اعلام کرد که در روز اول این جشنواره(9 اکتبر) برنامه های فرهنگی توسط کشورهای قطر، تانزانیا و جیبوتی به اجرا درآمد و در کنار آن فیلم هایی از آثار برجسته قطر، نیجریه، مجارستان، گرجستان، غنا و یونان به نمایش گذاشته شد.

سالم عبدالله المری معاون موزه هنرهای اسلامی و مدیر بخش آموزش و آگاهی جامعه در این موره گفت : فعالیت های جشنواره جوامع فرهنگی همزمان با میزبانی قریب الوقوع جام جهانی توسط کشور قطر به اجرا درآمده است و فضایی برای حضور فرهنگ های متفاوت از کشورها مختلف بوجود آورده است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد فرهنگی های چندین کشور را در یک مکان ببینند.

میدان پرچم در نزدیکی پارک موزه هنرهای اسلامی واقع شده است و از این پس به عنوان محل و سایت جدید برگزاری جشنواره ها ، چشن ها و سایر رویدادهای فرهنگی عمل خواهد کرد . جشنواره جوامع فرهنگی اولین رویداد از این رویدادهاست و تا پایان جشنواره هر روز 3 اجرا در میدان پرچم روی صحنه می رود.

 ملاحظات

1-    دوحه برنامه سال فرهنگی را در سال  2012  همزمان با موفقیت قطر در موافقت فیفا با برگزاری جام جام جهانی در قطر ، راه اندازی کرد و هر سال این برنامه را به نام یک کشور اجرا می کرد . اولین سال فرهنگی به نام سال فرهنگی قطر ژاپن و آخرین آن به نام سال فرهنگی قطر- آمریکا در سال 2021 به اجرا درآمد. اما قطر با هدف توسعه این برنامه، امسال نیز این جشنواره را در کنار برگزاری جام جهانی و  با حضور 26 کشور  : افغانستان ، الجزایر، بنگلادش ، بحرین ، بوتان ، هند ، عراق ، ایران ، اردن، کویت ، لبنان ، لیبی ، مالدیو ، مراکش ، نپال، عمان، پاکستان ، فلسطین، عربستان، سعودی، سودان، سریلانکا، ترکیه، تونس، امارات و یمن به اجرا در آورد.

2-    سال های فرهنگی قبلی شامل «قطر-ژاپن 2012»، «قطر-بریتانیا2013»، «قطر _برزیل2014 »، «قطر-ترکیه2015»، «قطر-چین2016» ، «قطر آلمان 2017»، «قطر-روسیه2018»، «قطر-هند 2019»، «قطر-قطر2020»،«قطر-آمریکا2021».

3-    با توجه به اینکه امسال این جشنواره بصورت بین المللی و با حضور 26 کشور برگزاری می شود می تواند بستری مناسب برای رشد گردشگری ایران باشد.

https://www.aljazeera.net/news/cultureandart/

کد خبر 13523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =