نمایشگاه فناوری نوین در ارائه اسناد سازمان دولتی آرشیو بلغارستان

هفتادو یک سال پیش در ماه اکتبر، هیئت رئیسه مجلس ملی فرمانی مبنی بر تأسیس صندوق آرشیو دولتی که بخش آرشیو و اطلاعات بلغارستان را در خود متمرکز داشت، تصویب کرد.

 برای گرامیداشت این رویداد بایگانی­های سراسر بلغارستان در این روز از دست­آوردهای مهم خود در زمینه ارائه آرشیو اسناد رونمایی خواهند کرد.

سازمان دولتی آرشیو بلغارستان (ASA) در یک کنفرانس مطبوعاتی در صوفیه از آخرین دستاوردها و ابتکارات فناوری خود در زمینه ارائه مدارک قدیمی رونمایی کرد. این دستاوردها به احیای اسناد قدیمی کمک می ­کند. میخائیل گروس رئیس این سازمان اعلام کرد وب سایت جدید این سازمان اطلاعات و اسناد مهمی از شخصیت­های مهم بلغارستان ارائه خواهد کرد. در حال حاضر این وب سایت به فعالیت­های یک انقلابی معروف به نام گوتسه دلچف و سیاستمدار و دیپلمات قرن نیمه دوم نوزدهم کنستانتین استویلف اختصاص دارد.

مجموعه­ داران در سیلیسترا، در رودخانه دانوب، مراسم یادبود خود را با نمایشگاهی در مورد روابط دوجانبه در دیپلماسی، اقتصاد، فرهنگ و آموزش جشن گرفتند. این نمایشگاه با عنوان "بلغارستان و سوئیس: با هم در تاریخ" توسط ASA، موسسه فرهنگی دولتی در وزارت امور خارجه و سفارت سوئیس در صوفیه برگزار شد. سیلیسترا به لطف لوئیس امیل ایر، یک معلم سوئیسی که به عنوان بنیانگذار جنبش ورزشی در بلغارستان شناخته می شود، بخشی از این تاریخ است. ایر در سال ۱۹۰۳ در شهر دانوبی PE تدریس کرد.

آرشیو دولتی در کیوستندیل، بلغارستان غربی، نمایشگاهی از کارت پستال های اصلی، نماهایی از کیوستندیل و منطقه را ارائه کرد که قدیمی ترین آنها به سال ۱۹۱۰ باز می گردد.

منبع :

https://www.bta.bg/en/news/culture/۳۴۱۵۰۸-archivists-revive-past-through-technologies-exhibitions-to-mark-professional-

کد خبر 13526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =