ایران بدلیل ایستادگی و استقلال خواهی با تحریم ،توطئه و فشارهای سنگین آمریکا روبروست.

آقای سِوِتو دوبریویچ Seveto Dobrijevic رئیس انجمن دوستی صربستان و کوبا به اتفاق همسرش خانم زوریتسا دوبریویچ دابیچ Zorica Dobrijevic Dabic  منشی انجمن درتاریخ 9 آذر1401با حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان با امیرپورپزشک دیدار کردند. در این دیدار رئیس انجمن دوستی صربستان و کوبا فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران را گسترده و ستودنی  توصیف کرد

رئیس انجمن دوستی صربستان و کوبا:

ایران بدلیل ایستادگی و استقلال خواهی با تحریم ،توطئه و فشارهای سنگین آمریکا روبروست.

آقای سِوِتو دوبریویچ Seveto Dobrijevic رئیس انجمن دوستی صربستان و کوبا به اتفاق همسرش خانم زوریتسا دوبریویچ دابیچ Zorica Dobrijevic Dabic  منشی انجمن درتاریخ 9 آذر1401با حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان با امیرپورپزشک دیدار کردند.

در این دیدار رئیس انجمن دوستی صربستان و کوبا فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران را گسترده و ستودنی  توصیف کرد و گفت: فعالیت اصلی انجمن معرفی فرهنگ کوبا و دستاوردهای علمی و اجتماعی آن و همدردی با مردم آن کشور در برابر فشارها و تحریم های ظالمانه امپریالیسم آمریکاست.

وی افزود ما هم اکنون درحال برنامه ریزی میزگردی با عنوان تحریم ابزار استعمار غرب در برابر کوبا و دیگر کشورها هستیم. زیرا خود هنوز تاثیر تحریم های غرب بر صربستان را احساس می کنیم. درزمان تحریم آمریکا و اروپا صربها را به عنوان جنایتکار و افراد وحشی معرفی می کردند تا بتوانند اقدامات خود را توجیه کنند. آمریکا با کشور شما نیز همین رفتار را دارد و تمام تلاششان این است که ایران را کشوری غیرمتعارف معرفی کنند و ایران بدلیل همین ایستادگی و استقلال خواهی با تحریم و توطئه و فشارهای سنگین روبروست. در همین حوادث اخیری که درکشور شما به بهانه حجاب اتفاق افتاد و با بهانه دیگری در کشور چین شاهد وقوع آن هستیم، مشخص می شود سرنخ همه آشوب ها از طرف آمریکایی هاست. 

اما کشور شما در مقایسه با کوبا از زیرساخت های بسیار قوی تری برخوردار است. ایران همواره مهد تمدن بوده و حتی تمدنی مانند یونان باستان از ایران تاثیر پذیرفته است. این سابقه تمدنی درکنار مقاومت و ایستادگی در برابر سلطه آمریکا برگ برنده شماست.

وی در ادامه اظهار داشت: کسی بهتر از مردم صربستان نمی تواند با مردم ایران همدردی داشته باشد زیرا آنها نیز تحریم و جنگ را تجربه کرده اند و هنوز هم تحت فشار هستند.

دوبریویچ گفت:  ما عاشق ایران هستیم و این عشق بقدری است که وقتی سفیر قبلی از کوبا از من پرسید تو که به همه جای دنیا سفر کرده ای کجا را بهتر دیدی؟ من در پاسخ گفتم ایران.  او که انتظار داشت من بگویم کوبا از شنیدن این پاسخ کمی دلخور شد. 

رئیس انجمن دوستی صربستان و کوبا آمادگی با تاکید بر اهمیت برنامه هایی مانند شب شعر، انتشارکتاب در زمینه معرفی فرهنگ وادبیات ایران، برگزاری نمایشگاه های  پیشرفت ها و دستاوردهای ایران، سمینارهای حضوری و آنلاین و فعال شدن انجمن دوستی صربستان وایران آمادگی خود را برای هر نوع همکاری و استفاده از کانال های ارتباطی موجود برای اجرای برنامه های رایزنی اعلام کرد.

در این دیدار زمینه های همکاری های مشترک با انجمن از جمله پیشنهاد برگزاری سمیناری با هدف بررسی انقلاب های قرن بیستم مورد بررسی و موافقت طرفین قرار گرفت.

9آذر 1401 

کد خبر 13873

برچسب‌ها

آیا سیاست بارگذاری گزارش عملکرد رایزنی ها تغییر کرده است؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =