این مرکز در صفحه رسمی سایت الازهر نوشت: خشونت اینترنتی پدیده خطرناکی است که باید با آن در چارچوب قانون، آموزش، خانواده و رسانه مقابله انجام شود.

این مرکز در صفحه رسمی سایت الازهر نوشت: خشونت اینترنتی پدیده خطرناکی است که باید با آن در چارچوب قانون، آموزش، خانواده و رسانه مقابله انجام شود.

در ادامه این متن آمده است: با توجه به اینکه در حال حاضر بسیاری از انسان ها بویژه جوانان بیشتر اوقات خودشان را با رایانه و گوشی همراه در اینترنت می گذرانند و از طرف دیگر اصطلاحات، تصاویر و کلیب های خشونت آمیز به فراوانی در فضای مجازی منتشر می شود پدیده خشونت اینترنتی در جامعه رو به افزایش و گسترش است و خشونت در فضای مجازی به شکلی می باشد که قربانی نمی تواند از خود دفاع کند لذا این نوع خشونت از خشونت های سنتی بنابر دلایلی زیر بدتر است:

1-عامل خشونت نسبت به انجام خشونت اعتیاد پیدا می کند

2-دایره کسانی که مورد خشونت واقع می شوند گسترده تر است

3-دسترسی به عامل خشونت اینترنتی به راحتی امکان پذیر نیست

4-خشونت های اینترنتی چون در فضای گسترده ای انجام می شود امنیت فردی، خانوادگی و جامعه را با خطر مواجه می کند.

مرکز دیده بان افراط گرایی الازهر در پایان به پنج شیوه مقابله با این پدیده به شرح زیر اشاره کرده:

1-خانواده، با توجه به اینکه خانواده یک عنصر اساسی در موضوع مقابله با گسترش خشونت اینترنتی می باشد باید پدر و مادرها در خانواده بیشتر از فرزندان خود مراقبت کنند و نسبت به ورود فرزندان به سایت ها و شبکه های اجتماعی نظارت و اشراف داشته باشند.

2-مدرسه، یکی از مهم ترین مراکزی که باید به بچه ها نحوه استفاده درست از فضای مجازی را بیاوزد و با آگاهی بخشی به آنها جلوی گسترش خشونت اینترنتی را بگیرد.

3-قانون، باید با تصویب قوانینی از نفوذ و گسترش خشونت اینترنتی جلوگیری به عمل آید و با مروجان آن برخورد قانونی انجام شود.

4-رسانه، رسانه به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارها در زندگی کنونی بشر می تواند نقش مهمی در مقابله با پدیده خشونت اینترنتی باشد.

5-مراکز دینی و مذهبی؛ این مراکز می توانند با تبیین ارزش های اسلامی از قبیل مدارا، همدردی، رحمت و مودت، زشت بودن اذیت و آزار دیگران و...در مقابل پدیده ترویج خشونت بایستند.

https://www.elbalad.news/5552314

کد خبر 14024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =