هر روز که از آغاز اغتشاشات در ایران می گذرد مقامات آلمانی همپای رسانه های غرب، مواضع تندتری علیه ایران اتخاذ می کنند. در فضای رسانه ای آلمان رقابت عجیبی در سبقت گرفتن افراد و احزاب و گروهها از یکدیگر در شدت بخشیدن به رویکرد منفی نسبت به ایران خودنمایی می کند. مواضعی که با هیچ یک از اصول عقلانی و متعارف دیپلماتیک هم همخوانی ندارد. در این بین نقش ایرانی یا ایرانی تبارهایی که در آلمان جایگاههای حزبی یا حکومتی دارند در تقویت پروژه دشمنی با ایران بسیار پررنگ است. اگر اینها مبتکر این مواضع نباشند حداقل مجریان خوبی برای برنامه تعمیق اختلاف و شکاف بین ایران و اروپا که از لابی صهیونیستها سرچشمه می گیرد می باشند.

هر روز که از آغاز اغتشاشات در ایران می گذرد مقامات آلمانی همپای رسانه های غرب، مواضع تندتری علیه ایران اتخاذ می کنند. در فضای رسانه ای آلمان رقابت عجیبی در سبقت گرفتن افراد و احزاب و گروهها از یکدیگر در شدت بخشیدن به رویکرد منفی نسبت به ایران خودنمایی می کند. مواضعی که با هیچ یک از اصول عقلانی و متعارف دیپلماتیک هم همخوانی ندارد. 

در این بین نقش ایرانی یا ایرانی تبارهایی که در آلمان جایگاههای حزبی یا حکومتی دارند در تقویت پروژه دشمنی با ایران بسیار پررنگ است. اگر اینها مبتکر این مواضع نباشند حداقل مجریان خوبی برای برنامه تعمیق اختلاف و شکاف بین ایران و اروپا که از لابی صهیونیستها سرچشمه می گیرد می باشند. 

این روزها دو ایرانی در راس دو حزب آلمانی، حزب سبزها و حزب دمکراتیک آزاد آلمان قرار گرفته اند. بیژن جیرسرایی که از یازده سالگی به آلمان آمده است اکنون دبیرکل حزب دموکراتیک آزاد آلمان است و امیدنوری پور دیگر ایرانی که از 13 سالگی در آلمان است دبیرکل حزب سبزها که در ائتلاف دولت نیز حضور دارد می باشد. این دو با شدت گرفتن مواضع ضد ایرانی، موفق شده اند حزب هایشان را با خود همراه کنند.  

مجله سیاسی و معروف اشپیگل در تاریخ 12 دسامبر در گزارشی که با موضوع اعتراضات اخیر ایران منتشر کرد عملا به تشریح مواضع تازه حزب دموکراتیک آزاد به دبیرکلی جیرسرایی پرداخت. 

در این گزارش آمده که حزب دموکراتیک آزاد رسما خواستار تروریستی دانستن سپاه پاسداران شده است. در تشریح گزارش به نقل قول هایی از بیژن جیرسرایی به عنوان دبیر کل حزب استناد شده است. متن گزارش عینا از نظر می گذرد. 

خشونت علیه معترضان در ایران

حزب دموکراتیک آزاد (FDP) خواستار طبقه بندی سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی شد.

ایران معترضانی را که علیه رژیم شورش می کنند، اعدام می کند. FDP هم اکنون خواستار تحریم های سخت تری علیه یکی از ارکان حکومتی در تهران است.

سپاه پاسداران ایران اکنون در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا قرار ندارد. بر اساس خواسته  حزب دموکراتیک آزاد (FDP)، این باید تغییر کند. بیژن جیرسرایی دبیرکل این حزب گفت: از نظر من لازم است اتحادیه اروپا، سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم قرار دهد. وی همچنین به اعدام های کنونی در کشور اشاره کرد و در مورد اعدام مجیدرضا رهنورد گفت: صبح امروز جوان دیگری کشته شد. او به کشتن دو افسر امنیتی متهم شده بود.

پیش از این در اواسط ماه فوریه، امید نوری پور رهبر حزب سبز خواستار آن شده بود که اتحادیه اروپا سپاه پاسداران را در فهرست تروریسم قرار دهد. آمریکا پیش از این سپاه پاسداران را در سال ۲۰۱۹ در زمان رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ به عنوان یک سازمان تروریستی طبقه بندی کرده بود. با این حال، سپاه پاسداران هنوز در لیست مربوطه اتحادیه اروپا قرار نگرفته است. چنین طبقه بندی به کشورهای اتحادیه اروپا این امکان را می دهد که هر گونه دارایی این سازمان را که ممکن است در اتحادیه اروپا وجود داشته باشد، ضبط کنند.

روز پنجشنبه گذشته، مقامات ایرانی اولین حکم اعدام را در ارتباط با اعتراضات جاری اجرا کردند. محسن شکاری ۲۳ ساله متهم شد که در جریان اعتراضات جاده ای در تهران، یکی از اعضای شبه نظامی بسیجی را مجروح کرده است. این اعدام با انتقادهای شدید بین المللی مواجه شد.

جیرسرایی می ترسد که در روزهای آینده اعدام های بیشتری صورت گیرد. وی به اتحادیه اروپا هشدار داد که نباید بیش از حد با ملاحظه باشد تا توافق هسته ای با رژیم را به خطر نیندازد. سیاستمدار حزب دموکراتیک آزاد (FDP) گفت: هیچ بازگشتی به توافق هسته ای وجود نخواهد داشت. این باعث می شود که عملکرد اتحادیه اروپا مهم تر شود. آنلنا بائرباک وزیر امور خارجه فدرال نیز نسبت به خطر اعدام های بیشتر هشدار می دهد. وی در حاشیه دیدار با همکارانش در اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اعدام های بیشتر در ایران و تلاش برای سرکوب معترضان همچنان یک تهدید بزرگ است. سیاستمدار سبز این دو حکم اعدام را که از قبل اجرا شده بود، به شدت محکوم کرد.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا امروز در جلسه ای در بروکسل در باره تحریم های سخت تری بحث خواهند کرد. به گفته دیپلمات ها، قرار است در مجموع تقریبا ً ۳۰ نفر دیگر از افراد و نهادهای مسئول مشمول ممنوعیت دارایی و ورود  به اروپا شوند. اتحادیه اروپا تهران را به نقض حقوق بشر و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه در جنگ اوکراین متهم می کند.

بیژن جیرسرایی (زاده ۱۶ خرداد ۱۳۵۵ خورشیدی در تهران) سیاستمداری است آلمانی و عضو «حزب دموکرات آزاد آلمان» (FDP) و نماینده بخشی از ایالت نوردراین-وستفالن در پارلمان آلمان «بوندستاگ» است.

جیرسرایی در ۱۱ سالگی به آلمان فرستاده شد و نزد عموی خود در شهرک گرفنبرویش اقامت گزید و به مدرسه رفت. جیرسرایی، عضو هیئت مدیره منطقه‌ای حزب «دموکراتیک آزاد آلمان» است. او از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۴ قائم مقام مدیر منطقه نویس بود. او در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ از طریق لیست کاندیداهای حزب خود، نماینده بخشی از ایالت نوردراین-وستفالن در مجلس آلمان «بوندستاگ» شد. او همچنین ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۴ رئیس گروه پارلمان آلمان-ایران بود. وی از سال 2021 دبیرکل حزب دموکراتیک آزاد (FDP) می باشد. 


 

تصاویر:گزارشی از یک متن خبری  FDP خواستار طبقه بندی سپاه پاسداران ایران به عنوان یک سازمان تروریستی شد








 

پیوند(های) مرتبط: 

https://www.spiegel.de/ausland/iran-fdp-fordert-einstufung-der-iranischen-revolutionsgarden-als-terrororganisation-a-e6f34212-09e4-44ec-b3bb-8f2660a97c35

https://www.spiegel.de/ausland/iran-fdp-fordert-einstufung-der-iranischen-revolutionsgarden-als-terrororganisation-a-e6f34212-09e4-44ec-b3bb-8f2660a97c35

کد خبر 14254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =