۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

سفر دانشجویان ایرانی به بامبرگ

منبع:سایت دانشگاه بامبرگ

پنج دانشجو ایرانی در راستای برنامه تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های تهران و بامبرگ، برای ترم تابستانی به بامبرگ سفر خواهند کرد. این گروه اوایل ماه مارس سال جاری وارد بامبرگ می‌شوند.

پنج دانشجوی ایرانی در راستای برنامه تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های تهران و بامبرگ، برای ترم تابستانی به بامبرگ سفر خواهند کرد. این گروه اوایل ماه مارس سال جاری وارد بامبرگ می‌شوند.

از ابتدای سال ۱۹۹۰ میلادی، برنامه تبادل دانشجو رشته ایران‌شناسی میان دانشگاه‌های بامبرگ و تهران شکل گرفته است. این برنامه که در میان دانشگاه‌های اروپای غربی و آمریکای شمالی منحصر به فرد است، با هدف گسترش همکاری‌های بین‌المللی در زمینه تحصیلات دانشگاهی و آموزش حرفه‌ای اجرا می‌شود. دانشجویانی که برای این فرصت مطالعاتی انتخاب شوند، می‌توانند از کمک‌هزینه سفر، بورسیه تحصیلی، کمک‌هزینه ثبت‌نام دانشگاه و بیمه مسافرتی استفاده کنند. بر این اساس، هر سال، تا ۶ دانشجو فیلولوژی ایرانی (به عنوان مثال دانشجویان مطالعات ایران، مطالعات اسلامی و غیره) این فرصت را دارند تا برای ترم زمستانی در دانشگاه تهران بورسیه شوند. در این دوره، دانشجویان امکان مطالعه در موسسه دهخدا، دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و همچنین دپارتمان زبان و ادبیات فارسی را خواهند داشت. همچنین، تا ۶ دانشجو از دانشگاه تهران نیز می‌توانند برای یک ترم تابستانی در دانشگاه بامبرگ فرصت مطالعاتی بگیرند.

براساس گزارشی که بر روی سایت دانشگاه بامبرگ قرار گرفته است؛ امسال نیز ۵ دانشجو ایرانی برای ترم تابستانی به بامبرگ سفر خواهند کرد. این گروه که ماه مارس وارد بامبرگ می‌شوند، موفق شده‌اند، فرصت مطالعاتی برای رشته ایران‌شناسی و رشته‌های زیرمجموعه آن دریافت کنند. این دانشجویان به زبان آلمانی و انگلیسی مسلط هستند. با این وجود، دانشگاه بامبرگ، فراخوانی برای پیدا کردن یک راهنما از میان دانشجویان آلمانی منتشر کرده است. این فرد برای کمک و راهنمایی پنج دانشجوی ایرانی در مدت زمان حضور در بامبرگ، همراه آن‌ها خواهد شد. اگر مایلید در این باره بیشتر بدانید، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

منبع:سایت دانشگاه بامبرگ

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.uni-bamberg.de/fileadmin/uni/fakultaeten/guk_lehrstuehle/iranistik/News/ISAP/Ausschreibung_Hilfskraefte_ISAP_SoSe_2023.pdf

https://www.uni-bamberg.de/ma-iranistik/gute-gruende-fuer-das-iranistik-studium-in-bamberg/ 

کد خبر 14413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =