اصلاحات آموزشی جامع و ارتقای کیفیت آموزشی در گلگیت-بلتستان

همه چیز از زمانی آغاز شد که یک دبیر ارشد به شدت متعهد به گلگیت-بلتستان فرستاده شد و تحولات تاریخی را ایجاد کرد. این امر زمانی مشهود بود که وقتی از مدارس در گلگیت بلتستان بازدید می کرد و شاهد اقدامات آکادمیک و غیر آکادمیک در مؤسسات دانشگاهی بود.

محی الدین احمد وانی، دبیر ارشد گلگیت بلتستان، یک اصلاح کننده با چشم انداز بلند در آموزش و یادگیری است. او به عنوان یک کارمند دولتی با تجربه، به خوبی در مورد امکانات و محدودیت های کار در سیستم ها آگاه بود. ماموریت او تغییر سیستم آموزشی در گلگیت بلتستان بود. او می خواست مطمئن شود از اینکه مدارس ایمن و کاربردی هستند، معلمان برای تدریس کافی و پشتیبانی هم می شوند.

او طی یک سال اصلاحات مختلفی را در تقریباً 1800 مدرسه گلگیت بلتستان آغاز کرده است، که 250 هزار دانش آموز را ثبت نام کرده است. او در بهبود زیر ساخت های مدارس با افزایش امکانات آزمایشگاهی، ورزشی، کتابخانه و... فعالیت های چشم گیری انجام داد.

او با شجاعت و دلسوزی یک مدرسه دخترانه را که به طرز غم انگیزی توسط مهاجمان ناشناس به آتش کشیده شده بود را در عرض یک روز بازسازی کرد و حتی زمانی که گروه های افراطی او را تهدید میکردند، مراسم جشن ورزش های زمستانی مدرسه را طبق برنامه ریزی انجام داد. این اقدامات جسورانه او توسط مردم منطقه، به ویژه والدین که آینده ای روشن برای فرزندان خود در امور آموزشی متصور بودند، مورد قدردانی و تشویق قرار گرفت.

چنین اصلاحات پایداری باید با مهارت در امور مالی و پاسخگویی پشتیبانی شود و وانی این را به خوبی می دانست. او به تمامی مدیران و حسابداران که در برنامه ریزی کاری مدرسه نقش دارند، اختیار دریافت و صرف بودجه فقط برای رفع نیازهای مورد نیاز مدارس خود را داد.

در طول بازدیدم از مدارس، متوجه اقداماتی برای حمایت از معلمان شدم که توسط دانش آموزان و مدیران به طور یکسان مورد قدردانی قرار گرفت، با این حال، اضافه شدن یک "همکار فنی" برای افزایش مهارت های کامپیوتری دانش آموزان در کلاس های 6-8 و علاوه بر این، به دانش‌آموزان کمک‌ های مالی کوچک برای تشویق آنها ارائه می‌شود.

 همچنین یک کتاب راهنمای جامع خط مشی برای مدارس به تصویب رسیده است تا از همسویی خط‌مشی سفت و سخت اطمینان حاصل شود.

اصلاحات فوق، اعتماد دانش آموزان گلگیت بلتستان را که قبلاً احساس می کردند هیچ کس به حال و آینده آنها اهمیت نمی دهد، افزایش داده است. این فقط دانش آموزان یا کارکنان مدرسه نبودند که از اصلاحات خوشحال شدند. من در گفتگوهایم با والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که احساس می‌کنند نسل‌های آینده‌شان بالاخره فرصت‌هایی برای شکوفا شدن دارند، شاهد امید و شادی بودم، در حالی که داستان‌هایی از تغییرات مثبت در طرز فکر و رفتاری که در فرزندان خود مشاهده کرده‌اند.

شعار وانی برای جمعیت 1.5 میلیونی گلگیت بلتستان این است که همه کودکان باید در مدرسه باشند.

اصلاحات آموزشی جامع و ارتقای کیفیت آموزشی در گلگیت-بلتستان

منبع:

https://tribune.com.pk/article/97710/walking-the-talk-for-25a-the-case-of-gilgit-baltistans-right-to-education

کد خبر 15299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =