«محمد» محبوب ترین نام در پایتخت آلمان

محبوبیت نام «محمد» در آلمان همچنان رو به افزایش است و بر این اساس در سال 2022 نیز نام «محمد» در ایالت های «برلین» و «برمن» شماره یک و در هسن در رتبه سوم اسامی نوزادان قرار گرفت. نام محمد توانسته پیشتاز اسامی پسران در برلین شود. پیش از این نام‌های نوحا (نوح) و آدام (آدم) بالاترین آمار نامگذاری پسران در برلین را داشتند.

در لیست فهرستی از متداول‌ترین نام‌های سال 2022 که توسط انجمن زبان آلمانی (GfdS) در ویزبادن منتشر شد، نام «محمد» و «نوح» در فهرست محبوب‌ترین نام‌های نوزادان در برلین آلمان جای‌ دارند و در میان  نام دختران، «سوفیا» در این ایالت پیشتاز باقی مانده است و پس از آن «امیلیا» و «اما» قرار دارد. در کل کشور آلمان، اسامی «نوح» و «امیلیا» در صدر فهرست اسامی نوزادان قرار گرفتند. برای تهیه این گزارش، داده‌های اسامی ثبت شده در بیش از 750 اداره ثبت احوال در سراسر کشور آلمان که به گفته  انجمن زبان آلمانی ، تقریباً یک میلیون نام را ارسال کرده‌اند، بررسی شده است. سیستم لیست ها به این معنی است که نام های خاصی جمع و مدها مشخص می شوند. با این حال، تعداد مطلق نوزادانی که نام خاصی به آنها داده می شود، قابل کنترل است.

به گفته «آندره آ اوا اولز» مدیر عامل انجمن زبان آلمانی ، نام «محمد» در کل کشور آلمان در رتبه 20 قرار گرفته است. این بدان معناست که از حدود یک میلیون نوزاد بر 2758 نوزاد نام «محمد» نهاده شده است. در سراسر کشور، 0.78 درصد از نوزادان در سال 2022 این نام را داشتند. گفتنی است در سال 2018 نام «محمد» در جایگاه نخست اسامی نوزادان در کشور آلمان قرار گرفته بود و 280 نوزاد پسر از 22نوزاد پسر یعنی 1.26 درصد از نوزادان پسر این نام را گرفتند. افزایش زیاد تعداد نامگذاری نوزدان به نام پیامبر اسلام، این نگرانی را درباره اسلامی شدن آلمان در آینده ایجاد کرده است و این هراس پس از موج اخیر مهاجرت‌ها به آلمان که از سال 2015 آغاز شده، تشدید یافته است.

منبع:  تاگس اشپیگل

کد خبر 15383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =