تاسیس اتحادیه ضدنژادپرستی علیه مسلمانان در زاکسن

با تشکیل اتحادیه ضدنژادپرستی، تعهد برای مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان در زاکسن محل پیدایش و حضور جنبش ضد اسلامی «پگیدا» پایگاه وسیع تری پیدا می کند.

با تشکیل اتحادیه ضدنژادپرستی، تعهد برای مقابله با نژادپرستی علیه مسلمانان در زاکسن محل پیدایش و حضور جنبش ضد اسلامی «پگیدا» پایگاه وسیع تری پیدا می کند.این اتحادیه اعلام کرد، طی چند ماه آینده،  کارگاه های گفت‌وگو برای افراد فعال و علاقه‌مند برگزار خواهد شد تا شبکه سراسری ضد تبعیض علیه مسلمانان را بیشتر بشناساند و آن را در راستای ساختارهای محلی راه‌اندازی کرده و گسترش دهند.

 این سازمان متشکل از سازمان‌های مختلفی است که از مسلمانان دفاع می‌کنند و فعالانه در از بین بردن نگرش‌های نژادپرستانه مشارکت دارند. این اتحادیه در درسدن با ادغام چهار انجمن و موسسه فعال در این زمینه به عنوان یک میانجی برای مشاوره و پیشنهادات آموزش و شبکه سازی بیشتر عمل می کند و هزینه اولین سال این پروژه با 140هزار یورو از برنامه دولتی توسط ایالت تامین می شود. بر اساس اطلاعیه این اتحادیه، نیروها و تخصص های موجود باید جمع شوند، مشارکت ضد نژادپرستی تقویت شود و بازیگران برای توجه به نژادپرستی ضد مسلمانان گرد هم آیند.

هدف «یک زندگی امن و بدون تبعیض» برای همه ساکسونی های مسلمان است. بر اساس نتایج ساکسونی مانیتور 2021/2022، اگرچه خصومت های مرتبط با گروه در میان جمعیت کاهش یافته است، اما خشم و نگرش های منفی، به ویژه نسبت به مسلمانان، همچنان قوی است. بیش از یک چهارم افرادی که در مطالعه اقتدارگرایی لایپزیگ در سال 2022 مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار داشتند که مهاجرت مسلمانان به آلمان باید ممنوع شود؛ در کل آلمان شرقی این میزان 46.6 درصد بود. «روبرت هاینولد»، مدیر منطقه ای خدمات اجتماعی و رفاه جوانان ، یکی از دو حامی پروژه، می گوید: ما باید مشارکت مسلمانان زاکسن را در نظر بگیریم. نژادپرستی ضد مسلمان بسیاری از ساکسونی ها را در آزادی شخصی و حقوق مدنی آنها محدود می کند. بنابراین، این اتحاد مراکز مشاوره ای را که در زمینه نژادپرستی ضد مسلمانان تخصص دارند و به اجرای حقوق موجود کمک می کنند و خواستار مشارکت هستند در زاکسن شناسایی خواهد کرد. نژادپرستی ضد مسلمان چیزی در مورد مسلمانان به ما نمی گوید، بلکه درباره جامعه ای که به حاشیه می رود می گوید. چه فرآیند اجتماعی پشت این نژادپرستی است؟ اگر می‌خواهیم نژادپرستی علیه مسلمانان را درک کنیم، باید این سؤال را از خود بپرسیم. ما به مؤسسات علاقه‌مند از سراسر ساکسونی دوره‌های آموزشی پیشرفته‌ای ارائه می‌دهیم که نسبت به نژادپرستی انتقاد می‌کنند - چه شرکت‌ها، مقامات یا سازمان‌های خیریه باشند. ما در زاکسن، ایالت فدرالی که «مروه الشربینی» در آن به قتل رسید، با چالش های ویژه ای روبرو هستیم. به همین دلیل است که ما تعهد جامعه مدنی را تقویت می کنیم. «هلیل اونال»، مدیر عامل خانه تنوع اجتماعی e.V.، که حامی پروژه نیز هست، می گوید: ما در حال برنامه ریزی برای شبکه سازی گروه های داوطلبانه و مراکز مشاوره برای مقابله با تبعیض هستیم.

شورای هماهنگی مسلمانان: سیاستمداران باید قاطعانه تر با نژادپرستی ضد اسلامی مبارزه کنند

حملات ضد مسلمانان به طرز چشمگیری افزایش یافته است. شورای هماهنگی مسلمانان از سیاستمداران می خواهد که در همه زمینه ها با نژادپرستی ضد اسلامی با قاطعیت بیشتری مبارزه کنند. در بیانیه مطبوعاتی شورای هماهنگی مسلمانان (KRM)، «مورات گوموش»، سخنگوی شورای هماهنگی مسلمانان با ابراز نگرانی در مورد افزیش نژادپرستی ضد مسلمانان در آلمان گفت: «به مسلمانان توهین می شود، بر روی آنها آب دهان می اندازند، مورد حمله قرار می گیرند، در قطار، اتوبوس، سوپرمارکت یا در سفر مدرسه، روسری از سر زنان مسلمان می کشند. دست کم هفت حمله از این دست تنها در دو هفته گذشته به ثبت رسیده است. مسلمانان مورد توهین و حمله قرار گرفتند. روسری زنان مسلمان را پاره کردند، به کودکان مسلمان در سفر مدرسه توهین شد. یک جامعه مسجدی نامه ای توهین آمیز دریافت کرد و اینها فقط مواردی است که آشکار شده است. می توان حدس زد که بسیاری از این دست موارد حتی گزارش نمی شود. قابل توجه است که حملات اخیر بیشتر در آلمان شرقی و به ویژه در برلین رخ داده است. غیرقابل درک است که چرا به جز چند استثنا، رهبران سیاسی به سختی در مورد این تشدید حملات اظهار نظر کردند. شورای هماهنگی مسلمانان  از سیاستمداران می خواهد که در همه زمینه ها با نژادپرستی ضد اسلامی با قاطعیت بیشتری مبارزه کنند. در ایالت های فدرال، به ویژه در برلین، تعداد پرسنل امنیتی، به ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی، باید به میزان قابل توجهی افزایش یابد تا از مسلمانان و سایر گروه ها در زندگی روزمره آنها محافظت شود.

منبع : zeit - medienservice - islamiq

کد خبر 15385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =