برگزاری روزهای فرهنگ قزاقستان در آذربایجان

آسخات اورالوف وزیر فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان با گونای افندیوا رئیس صندوق بین‌المللی فرهنگ و میراث ترکی دیدار و درباره برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک گفت وگو کرد.

آسخات اورالوف وزیر فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان با گونای افندیوا رئیس صندوق بین‌المللی فرهنگ و میراث ترکی دیدار و درباره برگزاری رویدادهای فرهنگی مشترک گفت وگو کرد.

آسخات اورالوف در شبکه اجتماعی نوشت: " سران کشورهای ما طرفدار تقویت همکاری‌ها در این زمینه هستند. موضوع برپایی نمایشگاهی از نوشته‌های کهن ترکی در حال انجام است. این فرصت خوبی است تا با فرهنگ مشترکمان بیشتر آشنا شویم و آن را به علاقه‌مندان به تاریخ تمدن ترک معرفی کنیم. خانم افندیوا همچنین به رویدادهای آتی مرتبط با قزاقستان در آذربایجان اشاره کرد".

به عنوان مثال امسال در مرداد ماه، عرضه کتابی حاوی آثار نویسندگان آذربایجانی درباره آبای در نظر گرفته شده است و قرار است در این ماه تمبر پستی با عکس ژامبول ژابایف منتشر شود.

آسخات اورالوف در سخنانی کوتاه گفت: " علاوه بر این، طرف آذربایجانی دعوت ما را برای شرکت در جشنواره بین‌المللی صنعتگران که قرار بود در ماه آگوست برگزار شود، پذیرفت. همچنین همکاران آذربایجانی ما آمادگی تامین مالی سازماندهی پروژه‌های تاریخی و فرهنگی در قزاقستان را دارند. ما قصد داریم روابط فرهنگی خود را با آذربایجان و سایر کشورهای ترک از طریق سازمان کشورهای ترک‌نشین، ترکیه و سایر مناطق تقویت کنیم. امسال در نظر داریم روزهای فرهنگی قزاقستان را در آذربایجان برگزار کنیم. هنرمندان و تیم‌های خلاق ما مشتاقانه منتظر این فرصت هستند و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا فرصت‌های بیشتری برای بکارگیری توان فرهنگی خود ایجاد کنیم".

تاریخ: 15 اردیبهشت 1402

https://www.inform.kz/ru/dni-kul-tury-kazahstana-planiruyut-provesti-v-azerbaydzhane_a4063494

کد خبر 15464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =