ارائه گواهینامه های میراث فرهنگی یونسکو به قزاقستان

رییس جمهور قزاقستان خانم ادره آزوله، مدیر کل یونسکو که برای یک سفر رسمی وارد قزاقستان شد، پذیرفت.

ارائه گواهینامه های میراث فرهنگی یونسکو به قزاقستان

ارائه گواهینامه های میراث فرهنگی یونسکو به قزاقستان

تهیه کننده: وابستگی فرهنگی ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

رییس جمهور قزاقستان خانم ادره آزوله، مدیر کل یونسکو که برای یک سفر رسمی وارد قزاقستان شد، پذیرفت.

در ابتدای ملاقات، خانم ادره آزوله برای رییس جمهور قزاقستان گواهی نامه هایی در باره گنجاندن مناطق حفاطت شده "بورابای"، و "مارقا کول" در شبکه ذخایر محیط زیست جهانی و همچنین هنر موسیقی و عروسکی "اورتکه" را که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده تقدیم کرد. 

در طول نشست مسایل مهم همکاری ها بین قزاقستان و یونسکو در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی و گسترش تماس های بین المللی در خوزه های آموزش و علمی مورد بررسی قرار گرفت. 

قاسم ژومارت توقایف به خانم ادره آزوله خوش آمد گفت، و مدیریت وی را در راس یونسکو ستود و از تلاش ها برای تقویت بیشتر از سازمان یونسکو حمایت کرد.

رییس جمهور از مدیر کل یونسکو برای بازدید از مقبره احمد یسوی قدردانی کرد. او افزود که سفر وی به ترکستان توسط شهروندان قزاقستان مثبت تلقی شد.  

توقایف گفت: "سفر شما جهت گسترش همکاری مفید متقابل میان قزاقستان و یونسکو بسیار مهم است. یونسکو برای ما یک سازمان ویژه و دارای اهمیت است. ما برای تقویت بیشتر این همکاری ها تلاس  خواهیم کرد.   

رییس جمهور علاقه مندی قزاقستان برای اجرای پروژه های مشترک در زمینه های اقلیم، تنوع زیستی و منابع آب را اعلام کرد.

فعالیت دفتر یونسکو در شهر آلماتی که قرار است به زودی به عنوان دفتر چندرشته ای مجددا تاسیس شود، نمونه بارز روابط موفق قزاقستان با این سازمان است.

خانم ادره آزوله به نوبه خود از آقای توقایف برای مهمان نوازی وی در سرزمین قزاقستان تشکر کرد. وی خاطرات خود را از بازدید مقبره احمد یسوی که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، در میان گذاشت.

مدیر کل یونسکو برای اصلاحات گسترده ای که تحت رهبری توقایف در حال اجرا هستند، از جمله برای ابتکارات او در زمینه تقویت جامعه مدنی، توسعه آموزش و فرهنگ، ارزش زیاد قایل شد . گفت: سفر من به قزاقستان با مرحله مهم استراتژیک در کشور شما مصادف شد. شما در حال حاضر اصلاحات گسترده ای را انجام می دهید. ریاست جمهوری شما باید نقشی کلیدی در این برهه ایفا کند.

https://www.nur.kz/politics/universe/2023798-tokaev-provel-vstrechu-s-gensekom-yunesko/

کد خبر 15841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =