وزارت اوقاف مصر از چندی پیش اعلام نموده بود که در نظر دارد برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر نسل جوان با پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) مسابقاتی را در سطح کشور و در مساجد مختلف با عنوان "اعرف قدر نبیک" (قدر و منزلت پیامبرت را بشناس)برگزار کند این فعالیت از هفته گذشته آغاز شد

"پیامبرت را بشناس" برنامه ای ابتکاری از جانب وزارت اوقاف مصر برای آشنایی بهتر نسل جوان با پیامبر گرامی اسلام(ص)ابتکار وزارت اوقاف مصر برای آشنایی نسل جوان مصر با سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)

وزارت اوقاف مصر از چندی پیش اعلام نموده بود که در نظر دارد برای آشنایی هر چه بیشتر و بهتر نسل جوان با پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) مسابقاتی را در سطح کشور و در مساجد مختلف با عنوان "اعرف قدر نبیک" (قدر و منزلت پیامبرت را بشناس)برگزار کند این برنامه هفته گذشته از مسجد امام حسین (ع) و با حضور وزیر اوقاف و برخی شخصیت های دینی و فرهنگی مصر شروع شد.

ابتکار وزارت اوقاف مصر برای آشنایی نسل جوان مصر با سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)وزیر اوقاف در مراسم افتتاح این سلسله برنامه که به شکل برگزاری نشست ها و میزگردهای برای آشنایی با سیره پیامبر(ص)و سپس برگزاری مسابقاتی در مساجد مختلف انجام خواهد شد گفت: خداوند عز وجل در قرآن کریم پیامبرش را با صفات برجسته ای ستوده است:

"وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی" او از روی هوی وهوس سخنان بر زبان نمی راند"مَا زَاغَ الْبَصَرُ وَمَا طَغَی" "مَا کَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَی""مَا ضَلَّ صَاحِبُکُمْ وَمَا غَوَی"او گمراه و فریب خورده نیست "عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَی"خداوند تبارک وتعالی معلم او بوده است"وَإِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظِیمٍ" او را به صفت اخلاق عظیم ستوده است"لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ". و در این آیه خداوند تبارک و تعالی همه را مورد خطاب قرار داده و گفته است که پیامبر اکرم(ص) در اخلاق و روش و منش اسوه حسنه و نمونه شایسته ای برای اقتداء کردن به ایشان است.

وزیر اوقاف مصر در ادامه گفت: ما از این مسجد که به نام فرزند گرامی پیامبر اسلام(ص) امام حسین (ع) است برنامه ابتکاری و خلاقانه " قدر و منزلت پیامبرت را بشناس" را شروع می کنیم و قصد ما از برگزاری این برنامه و مسابقه اینست که 1-پیامبر گرامی اسلام را با صفات پسندیده اش به نسل جوان معرفی کنیم2-به مسلمانان بگوییم: کسی که پیامبر (ص) را دوست دارد و ادعای محبت میکند دورغ نمی گوید، احتکار نمیکند، مال حرام نمی خورد، غش در معامله نمیکند و... در واقع محبت ایشان باید به ما انگیزه انجام کار نیک و پسندیده بدهد.

ایشان محورهای زیر را در باره چگونگی اجرای این برنامه بیان داشت: 

*برگزاری سلسله درس ها، میزگردها ونشست های دینی

*توزیع تعداد زیادی از منشورات و مقالاتی که به زبان های مختلف در باره سیره و زندگی پیامبر اسلام(ص) نوشته شده است

*برگزاری مسابقه در موعد مقرر در مساجد

*انتشار مقالات ویژه سیره پیامبر گرامی اسلام ((صلی الله علیه وآله وسلم) در مجله فردوس و منبر الاسلام

*راه اندازی کمپینی در فضای مجازی با عنوان مثبت باش و قدر پیامبرت را بشناس "کن إیجابیًّا" واعرف قدر نبیک (صلی الله علیه وآله وسلم).

شایسته ذکر است که وزارت اوقاف مصر برای برندگان مسابقه "اعرف قدر نبیک" مبلغ 200هزار جنیه مصری معادل تقریبی 5000 دلار جایزه در نظر گرفته است.

ابتکار وزارت اوقاف مصر برای آشنایی نسل جوان مصر با سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)ابتکار وزارت اوقاف مصر برای آشنایی نسل جوان مصر با سیره پیامبر گرامی اسلام(ص)

https://www.albawabhnews.com/4812763

https://www.youm7.com/6204628

کد خبر 15896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =