نویسنده کتاب«سنگال بزرگ، کارآفرین و متحد» آقای «الحاجی ابراهیما امبو» استدلال کرد: این کتاب اثری از «500 تحلیل و راه حل پویا» است که سنگال را در مسیر توسعه قرار می دهد.

  

نویسنده کتاب«سنگال بزرگ، کارآفرین و متحد» آقای «الحاجی ابراهیما امبو» استدلال کرد: این کتاب اثری از «500 تحلیل و راه حل پویا» است که سنگال را در مسیر توسعه قرار می دهد.

این کتاب راه حل هایی را در سطح اقتصادی، در سطح اداری ارائه می دهد، قلمرو را توسعه می دهد، دسترسی را تضمین می کند، دیپلماسی را تقویت می کند و نقشه دیپلماتیک ما را اصلاح می کند. وی در کنفرانس مطبوعاتی در مقر «انتشارات هارمتان سنگال» ناشر کتاب «سنگال بزرگ، کارآفرین و متحد» گفت: امیدواریم از مطالب این کتاب به خوبی استفاده شود تا سنگال در مسیر توسعه قرار گیرد. 500 تجزیه و تحلیل در  پنج بخش تهیه شده است. وی با بیان اینکه این کتاب بر 5 رکن اصلی استوار است، خاطرنشان کرد: اولین رکن از این میان، صنعتی شدن کشورمان است. وی تصریح کرد: ما برای ایجاد ثروت و بالاتر از همه برای حل مسئله اشتغال و صلاحیت جوانان و افزایش درآمد و قدرت خرید به حوزه های صنعتی نیاز داریم.

وی ادامه داد که مورد دوم مبتنی بر اصلاح و بازنگری در دولت است و توضیح داد که ما به خدمات عمومی بزرگ، دولتی قوی، نهادهای قوی نیاز داریم که منافع عمومی را با شفافیت طبیعی در حاکمیت مالی مطرح کنند. او تأکید کرد؛ ما در این سند پیشنهاد می‌کنیم که تمام بودجه‌های وزارتخانه‌ها آنلاین شود تا هر سنگالی بتواند مقصد کوچک‌ترین فرانک بودجه را ببیند. ما آن را مدیون سنگالی ها هستیم زیرا این پول متعلق به شهروندان است.  «الحاجی ابراهیما امبو» همچنین ایجاد وزارت داده را پیشنهاد می کند. به گفته وی، این وزارتخانه یک نوآوری خواهد بود که نه تنها همه سیاست ها را دنبال می کند، بلکه با ارقام پشتیبان عملکرد هر بخش و کاستی های سایر بخش ها را تبیین می کند. به عنوان رکن سوم، نویسنده پیشنهاد ایجاد پنج کلان منطقه با شوراهای سرزمینی و ایجاد مشاغل برای جوانان با تخصیص مبلغ 500 میلیارد فرانک سیفا به هر ابرمنطقه به عنوان فعالان اقتصادی مطرح می کند. او گفت که رکن چهارم کتاب به خدمات اولویت جهانی، سلامت، به ویژه دسترسی به مراقبت های بهداشتی برای همه، آموزش، امنیت و مسکن مربوط می شود.

او همچنین معتقد است که سنگال باید همکاری خود را با مشارکت برد-برد افزایش دهد، ستون آخر کار مسئله دیپلماسی سنگال را برمی انگیزد. وی افزود: «سنگال با همکاری کشورهای  غرب آفریقا موسوم به «اکوواس» باید فرانک سیفا که ارز انگلی می‌داند که مانع توسعه می‌شود، را ترک کند.

وی با اشاره به اوضاع سیاسی کشور، از مکی سال رئیس جمهوری دعوت کرد تا خطاب به سنگالی ها برای شفاف سازی گزینه ملی در مورد سوال دوره سوم ریاست جمهوری صحبت کند. او می‌گوید: «ما نه خشونت می‌خواهیم و نه استراتژی هرج‌ومرج می‌خواهیم، ​​از همه شهروندان می‌خواهیم با هم گفتگو و تبادل نظر کنند، تا نفت و گاز برای کشور مایه ی نفرین و بلا نشود.

این کتاب در 278 صفحه و به بهای 28یورو بر روی شبکه انتشارات هارمتان دسترس عموم قرار دارد.

https://aps.sn/senegal-majeur-entreprenant-et-solidaire-un-ouvrage-de-500-analyses-pour-mettre-le-senegal-sur-la-voie-du-developpement-auteur/

کد خبر 16056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =