در اینجا، ما به هفت مسیحی مشهور نیجریه ای که تاثیر فراوانی بر فرهنگ این کشور داشته است را به عنوان تجربه خوب در حوزه توسعه و گسترش فرهنگ دینی در این کشور برمی شماریم

یک تجربه خوب :

" هفت مسیحی نیجریه که بر ترویج فرهنگ و دین مسیحیت کمک شایانی می کند"

نیجریه با تنوع فرهنگی و غنی خود، مسیحیت را نه تنها در دین، بلکه در شکل‌دهی فرهنگ عامه نیز تقویت می کنند . مسیحیان نیجریه به‌عنوان چهره‌های تأثیرگذار در حوزه های مختلف از جمله موسیقی، فیلم، مد و سرگرمی ظاهر شده‌اند. استعداد، خلاقیت آنها تأثیر عمیقی بر جامعه گذاشته است. در اینجا، ما به هفت مسیحی مشهور نیجریه ای که تاثیر فراوانی بر فرهنگ این کشور داشته است را به عنوان تجربه خوب در حوزه توسعه و گسترش فرهنگ دینی در این کشور برمی شماریم: 

ناتانیل باسی : ناتانیل باسی یک هنرمند مشهور انجیل و رهبر موسیقی با عنوان "عبادت " است که موسیقی او با میلیون ها نفر در سراسر جهان طنین انداز شده است. ملودی های مهیج و اشعار دلنشین او ، از او چهره ای برجسته در صحنه موسیقی نیجریه ساخته است. آهنگ‌های باسی، مانند «Imela» و «Onise  Iyanu» به سرودهای عبادت در جهان و نیجریه معروف شده‌اند که صدا ها نفر در جهان را به هم پیوند می‌دهند و موسیقی انجیلی نیجریه را متحول می‌کنند.

مایک بامیلویه: مایک بامیلویه، بنیانگذار درام کوه صهیون، پیشرو در درام و فیلمسازی مسیحی است. او از طریق تولید و کارگردانی فیلم‌های متعددی با مضمون مسیحی، همزمان با ترویج ارزش‌های مسیحی، به مسائل اجتماعی مرتبط نیز می‌پردازد. فیلم‌های بامیلویه، از جمله «قدرت نهایی» و «اشتعال»، تماشاگران را مجذوب خود می‌کند و روایت سینمای نیجریه را شکل می‌دهند. تعهد او به استفاده از فیلم به عنوان ابزاری برای تبشیر و سرگرمی، ردپایی پاک نشدنی در فرهنگ پاپ را برای مسیحیان نیجریه به جا گذاشته است.

جری ایز: جری ایز، کشیش اصلی در Streams of Joy International Umuahia است، کلیسایی که برای انتشار کلام خدا به مردم با پیشینه‌های مختلف اختصاص یافته است. او محبوبیت قابل توجهی را از طریق دعاها و بیانیه نبوی فصل جدید (NSPPD)، جلسه ستایش، عبادت و نیایش که در یوتیوب پخش شد، به دست آورد. عبارت جذاب او، "آنچه خدا نمی تواند انجام دهد ، وجود ندارد" به طور گسترده ، معروف و به او نسبت داده شده است.

مرسی چینوو: مرسی چینوو یک خواننده پر انرژی انجیل است که قلب مسیحیان را در سراسر کشور به دست آورده است. آهنگ «عشق بیش از حد» او از مرزهای مذهبی فراتر رفته و بیش از 80 میلیون بازدید کننده در یوتیوب دارد و آن را به یکی از ویدئو های پخش‌شده در یوتیوب در حوزه موسیقی نیجریه ، تبدیل کرده است. چینوو با موفقیت هایی مانند "Obinasom" و "Chinedum" به سرعت به یک چهره برجسته و تحسین برانگیز در این صنعت تبدیل شد. تأثیر و استعداد او جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده است، از جمله هنرمند سال انجیل در سال AFRIMMA 2020 شده است .

فونکه فلیکس- آدجومه: به عنوان مدیرعامل، مربی، بشردوست و نویسنده که کلاه های متعددی را بر سر می گذارد. او از طریق ابتکاراتی مانند Grace Orphanage و Women on the Winning Edge، به زنان قدرت می بخشد و خانه های قوی و خداپسندانه را پرورش می دهد. سازمان خیریه او، بنیاد Funke Felix-Adejumo، و School of Finishing Touches (S.O.F.T.) به ترتیب از زوج های جوان و قربانیان خشونت های خانگی ، حمایت می کنند.

ساموئل اوگونیویه: ساموئل اوگونیویه یک کارآفرین رسانه ای، کشیش و بنیانگذار رویایی یک رسانه است. ایشان با سابقه ای که در روزنامه نگاری ، بانکداری و نوآوری دارد در رسانه های دیجیتال ترکیبی کار می کند. او به دلیل ترویج هدف و مأموریت کلیسای کروبی ، استعدادهای موسیقی را در کلیسا کشف و پرورش می دهد.

سیناچ: یک خواننده باسابقه گاسپل است که بیش از سه دهه در صنعت موسیقی نیجریه یک چهره برجسته بوده است. آهنگ های او، از جمله "I Know Who I Am" و "Way Maker" شهرت بین المللی پیدا کرده اند. در سال 2020، سیناچ به عنوان اولین آفریقایی و به طور بالقوه اولین سیاه پوستی که با «Way Maker» در صدر رده ترانه سرایان مسیحی بیلبورد ایالات متحده قرار گرفت و تاریخ ساز شد. دستاوردها و شناخت او همچنان تاثیر جهانی موسیقی او را نشان می دهد.

این افراد نه تنها مروج فرهنگ پاپ در نیجریه و جهان بوده اند، بلکه جهان را نیز تحت تأثیر قرار داده و میلیون ها نفر را از طریق فداکاری، خلاقیت و مشارکت در رشته های مختلف هنری ، الهام بخش شده اند.  

تیرماه - 1402

منابع :

 

  1. http://opr.news/6dff9e65230622en_ng?client=mini_detail

 

کد خبر 16279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =