دستور کار قزاقستان برای اصلاحات سازمان همکاری شانگهای

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، دستور کار قزاقستان برای سال‌های 2023-2024 را تأیید کرد و ابراز امیدواری کرد که قزاقستان بتواند سازمان همکاری شانگهای را به "سطح جدیدی از تعامل عملی برای رفاه و آسایش مردم کشورهای عضو" برساند.

دستور کارقزاقستان برای اصلاحات سازمان همکاری شانگهای

مانیتور چین-آسیای مرکزی 14 ژوئیه 2023

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه قزاقستان، قزاقستان از ریاست خود بر سازمان همکاری شانگهای برای ارتقای تغییرات  با هدف تبدیل این گروه به "جایگاه عملی و موثر" برای گسترش همکاری های تجاری و امنیتی استفاده خواهد کرد.

همچنین مسئولان قزاقستان بر ضرورت افزایش برنامه های مشترک برای رسیدگی به مسایل زیست محیطی و گسترش روابط نزدیک تر "در حوزه دیجیتال" تاکید کردند. ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، دستور کار قزاقستان برای سال‌های 2023-2024 را تأیید کرد و ابراز امیدواری کرد که قزاقستان بتواند سازمان همکاری شانگهای را به "سطح جدیدی از تعامل عملی برای رفاه و آسایش مردم کشورهای عضو" برساند. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه، قزاقستان بیش از 80 نشست و رویداد را برای ارتقای اولویت های سیاسی خود در دوره ریاست خود سازماندهی خواهد کرد. قزاقستان در اوایل ژوئیه پس از  نشست سران سازمان همکاری شانگهای به میزبانی هند، ریاست سازمان همکاری شانگهای را بر عهده گرفت.

نکته: با توجه به پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای و ریاست دوره ای قزاقستان، بنظر می رسد فرصت مناسبی برای فعال سازی و بهره برداری از این سازمان منطقه ای پیش آمده است و ضرورت دارد برای طرح های مشترک، در قالب برنامه اقدام قزاقستان، برنامه ریزی شود.

https://eurasianet.org/kazakhstan-sets-reform-agenda-for-shanghai-cooperation-organization

کد خبر 16379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =